Als je foto's op internet zet, weliswaar niet voor iedereen benaderbaar, loop je het risico dat men de foto's steelt. Hoe voorkom je dat?

Ik wil geen watermerk gebruiken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Als je een goed beveiligde site gebruikt is het risico zeer beperkt (hangt een beetje van je vrienden af natuurlijk).
Als je foto's voor iedereen toegankelijk zijn kun je diefstal niet voorkomen (ook niet met een watermerk), hooguit ontdekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat je kunt doen is een copyright plaatsen met je voorwaarden.
Als je 'achteraf' ontdekt dat jouw foto is gebruikt, dan kun je naar de rechter stappen.

Voor de rest kan je de foto's zo klein maken dat ze niet goed afgedrukt kunnen worden. En dus alleen voor websites, of beeldschermen.

Risico loop je altijd, het is het internet.

Maar niet plaatsen betekend ook dat 'je werk' niet gezien wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft geen melding van auteursrecht/copyright te plaatsen, dat recht heb je automatisch op al je eigen werk.
je kunt op de meeste sites blokering op je fotó's zetten zodat anderen alleen je foto's kan zien maar niet kan kopieren of stelen (is niet op alle sites) als je foto's op internet heb staan en anderen stelen ze en maken er misbruik van kan je naar de rechter stappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het opslaan van foto's op internet is inderdaad vaak zo gepiept. Meestal kun je eenvoudig met je rechtermuisknop op een foto klikken en dan kiezen voor "opslaan als...".

Ja er zijn technische mogelijkheden om te zorgen dat het erg "lastig" is voor mensen om jouw foto's te downloaden. Het is dan bijvoorbeeld niet meer mogelijk om zomaar een foto eventjes op te slaan. Maar ik zeg al "lastig", want het is niet onmogelijk. Als ik een foto op mijn scherm zie dan kan ik bijvoorbeeld gewoon een screen-print maken en dan met een tekenpakket de foto uitknippen en opslaan.

Dus het is niet 100% te voorkomen, je kunt het mensen wel erg lastig maken via Flash / Javascript / Java / etc.