Betekent "Internet Marketing" en "Geld verdienen op internet" hetzelfde?

en zo nee, wat is het verschil dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marketing:
Marketing of vermarkting is het proces van het creëren en leveren van waarde. Traditioneel werd marketing gezien als het geheel van alle activiteiten die erop gericht zijn de ruil van producten of diensten te bevorderen. Internet:
Een internet is een netwerk van computernetwerken (zie ook intranet en extranet). Dus Internetmarketing is dus het proces van het creëren en leveren van waarde. Een dienst op het internet.

Antwoorden (1)

Internet Marketing is bedoeld om geld te verdienen op het internet. Veelal gaat het hier om affiliatemarketing (legitiem, bij netwerken als daisycon), maar er zijn vooral ook heel veel van die leuke get-rich-quick schemes, die uiteindelijk alleen maar MLM (Multi-Level Marketing zijn. Beetje het idee dat iemand jou lid maakt en jij vervolgens weer je vrienden lid maakt. Als je waarde hecht aan je vriendschappen, ga je dus geen MLM doen, want dat is een beetje het herbalife concept: super irritant.

Geld verdienen op internet kan op meer manieren dan door internet marketing. Je kunt bijvoorbeeld een site openen en hier abonnementen voor verkopen. Of je kunt online bedelen. Of klikken-voor-cash. Of je oude spullen verkopen/ebay handelen.

Geld verdienen is dus ruimer dan marketing.