Mijn computer geeft aan dat de Wifi verbonden is en werkt, maar zodra ik het internet wil gebruiken krijg ik geen verbiding, waar kan dit aan liggen?

Bij mijn vriendin doet ie het wel, het moet dus aan een bepaalde instelling in mijn computer liggen. Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

In de router kun je diverse kanalen kiezen. Wijzig het kanaal eens. Dit heeft zelfde probleem bij mij opgelost. (kanaal 11 bijvoorbeeld naar 8 zetten). Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe doe je dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je router heeft een toegangsadres wat in de handleiding staat. Ik ga er met 10.0.0.138 naar toe. Vervolgens moet je even zoeken bij de instellingen.
Heb je wel een gateway en de DNS ingesteld, zonder gateway ook geen internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dit en hoe doe je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de netwerkinstellingen gaan en daar je IP4 of 6 controleren. die staat op automatisch dan is je modem router de dhcp server en dat is dan goed of je moet het handmatig instellen deze gegevens kun je kopieren van de pc c.q. laptop die wel goed loopt alleen moet je dan bij het bovenste nummer het laatste cijfer een ander nummer geven dus een paar hoger maken
Het kan natuurlijk ook zijn dat de Wifi-router waar jij verbinding mee hebt niet op het internet is aangesloten.
Controleer de kabel tussen router en modem, of als het een modem met ingebouwd WLAN is kijk dan of het betreffende lampje brandt.
Controleer de kabel naar telefoon- of kabelaansluiting.
De spanning gedurende een halve minuut uitschakelen wil dit probleem ook soms oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even de netwerkadapter uitschakelen door in netwerkcentrum met de rechtermuisknop er op te klikken. Schakel hem na 20 seconden weer op dezelfde manier in.