Hoe kan het dat tekst verzonden per mail bij de ontvanger aankomt in een ander lettertype/tekstkleur/lettergrootte en hoe kan dit worden voorkomen?

Het is zo makkelijk om even snel per e-mail een berichtje te sturen. Zodra er speciale lettertekens, vette tekst of een tekstkleur gebruikt wordt, gaat het vaak mis. Kan het mogelijk zo zijn dat Mac en PC op dit vlak niet goed met elkaar communiceren?
-
voorbeeld: 'géén' blijkt 'g驮' te zijn geworden.

13 jaar geleden
in: Internet
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal komt dit omdat mensen een webmailclient gebruiken en niet Outlook/Windows Mail/oid...

Het beste antwoord

Zolang jij je emails niet zelf programmeert maar opsteld middels een email programma of Applicatie op internet kan het zijn dat deze aanbieders verschillende coderingen gebruiken bij het versturen en interpreteren. Dit kan betrekking hebben op de opmaak maar op op vreemde tekens als de e apostrof. Je kunt opzoek gaan naar een dienst of manier om je email template (meestal html) door verschillende email aanbieders hetzelfde worden weergeven. Voorbeeld is www.mailchimp.com voor professioneel gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

datt hankt meestal af van de taal van de pc enzo of het voorkomen kan worden weet ik niet maar ik denk tog da ik je heb geholpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ontvanger moet maar net de tekensets geïnstalleerd hebben die jij gebruikt. Meestal gaat dat wel goed maar ben jij nogal exotisch bezig op je computer dan bestaat er een reële kans dat het aan de ontvangerskant misgaat. Overweeg om je teksten als PDF-bestand mee te sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkomen doe je dit, door vooral gewoon standaard tekens te gebruiken in een standaard tekenset (codeset/codepage) en standaard lettertype.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet E-mails altijd verzenden in platte tekst wil je er zeker van zijn dat de ontvanger het goed binnenkrijgt. Ga je in HTML verzenden dan hangt het van jouw en de ontvanger zijn E-mail client af of het goed weergegeven wordt