Hoe moet E-mail opslaan als ik....?

Ik wil Vista opnieuw installeren maar wil mijn E-mail opslaan naar een andere schijf daarna wil ik ze weer zonder problemen kunnen lezen op de nieuw geinstalleerde Vista schijf,of kan ik ze opnieuw binnen halen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@isyor welke mappen en hoe doe je dat precies.
Is niet zo handig als je schijf geformateerd wordt voor de installatie.

Het beste antwoord

Of je ze opnieuw kan ophalen ligt aan de manier waarop je ze hebt opgehaald. POP3 verwijdert normaliter het mailtje nadat het is binnen gehaald, terwijl IMAP het vaak laat staan.

Voor het gemak ga ik ervan uit dat je gebruik maakt van POP3. Dan staat alle mail lokaal in een bestand. Dit bestand zal in je profiel staan.(C:\Users / Gebruikers)

Je kan hiervan een backup (reservekopie) maken en deze later weer terugzetten. (Zie de link)

Indien je gebruik maakt van een ander e-mail programma dan Windows Mail dan zou ik even googlen op de combinatie "naam mail programma" + backup

Indien je gebruik maakt van hotmail/GMail of een andere mailomgeving waarbij je gebruik maakt van de Internet Browser om de mail te lezen en te sturen dan staat deze mail niet op je PC zelf, maar bij de mailaanbieder. Dan hoef je geen backup te maken. (Alhoewel dat wel verstandig zou zijn in sommige gevallen)

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

maak een hotmailadres aan en stuur ze gewoon door naar dat hotmailadres en zodra je de handel opnieuw hebt geinstalleerd stuur je ze vanuit je hotmail account weer naar jezelf toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het handigst is om dat te doen met de optie "Windows easy transfer".
Daarmee kun je onder andere ook je email overzetten.

Zie bijgaande link hoe dit uitgevoerd moet worden, het is absoluut de beste optie. Je moet wel een extern opslag medium hebben.