Heeft er hier iemand ervaring met online-dating?

Positief? Negatief? Zijn er dingen waar je op moet letten?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik heb goede ervaring met online dating. Er is een gratis datingsite, knuz.nl, via die site heb ik mijn vrouw kennen, we zijn inmiddels 4 jaar getrouwd.
De site is echt gratis, bied ook gelegenheid om te chatten.
Er staan heel veel mensen op van jong tot oud.
En het is niet erg om op zoek te zijn naar een partner.
Een mens is nu eenmaal niet gemaakt om alleen te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Internet is de ontmoetingsplek geweest van mij en mijn voormalige.
Niet via een of andere datingsite, hoor, dat lijkt me niks.
Allemaal mensen die te hopeloos op zoek zijn.
Ook zijn de prijzen belachelijk.
Het is zo makkelijk (én gratis!) om met anderen in gesprek te raken op internet.
Wellicht is de beste plek om de juiste te ontmoeten een forum of chatbox op een site over een onderwerp waar jij erg in geïnteresseerd bent. Bijvoorbeeld een fansite van je favoriete voetbalclub, een culinaire website als je van koken houdt of de website van een of andere bergbeklimmers organisatie, mocht je passie daar liggen.
Profielsites (Facebook, Hyves, Tagged, etc.) doen het vast ook goed.

Het mooie van iemand ontmoeten op het internet is dat je beiden veel praat en deelt en al erg snel blijkt of je overeenkomsten hebt omdat alles gericht is op je gedachten.
Je hebt geen afleidende omgeving of vooroordelen over het uiterlijk.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn broer heeft alleen maar slechte ervaring met dating site's.
Hij heeft heel veel dating site's uitgeprobeerd de gratis site's en betaalde site's.
Maar om eerlijk te wezen het ligt er ook aan hoe je zelf overkomt.
Mijn broer is veel te serieus en daar valt niet iedereen op.
En hij heeft ook vrouwen gehad die alleen maar op zijn geld uit zijn.
Dan gaan ze afspreken met elkaar en gaat een tijdje met elkaar om en ineens beginnnen ze over geld.
Ze vraagt dan of ze geld kan lenen van hem enz enz, en gelukkig trapte mijn broer daar dus niet in.
Hij heeft dat al 3 keer meegemaakt met vrouwen.
Er zijn ook heel veel nep profielen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Positief: we zijn inmiddels zeven jaar getrouwd.

We hebben elkaar heel klassiek ontmoet via een echte datingsite. En nee, daar vind je niet alleen wanhopige mensen. ;)

Dingen om op te letten:

Als vrouw krijg je automatisch veel aandacht van mannen, genoeg om door de bomen het bos niet meer te zien. Pas op voor de standaard-mails, er zijn mannen die een spam-benadering gebruiken en gewoon dezelfde mail sturen naar iedere vrouw op de site. Zelfs naar de vrouwen die expliciet op zoek zijn naar een vrouw! Als in een mail niets concreets uit je profiel genoemd wordt, ga er dan van uit dat het niet gaat om jou maar om je vagina. Negeer - verwijder.

Vul je profiel dus ook goed in. Die leuke persoon die bij je past kan jou anders niet vinden. Zorg dat je je eisenlijstje niet ál te streng maakt, de leukste persoon kan best wel eens iemand zijn die op papier een minpuntje heeft dat na een ontmoeting ineens niet belangrijk meer is.

Je zult ook wat mails van weirdos krijgen, laat je daar niet door afschrikken. Je pikt ze er gemakkelijk genoeg uit. Ik kreeg bijvoorbeeld een eerste mail van romanlengte, waarin de kerel in kwestie vertelde dat we soulmates waren, o.a. omdat onze sterrenbeelden zo goed bij elkaar pasten, en verder dat hij helemaal niet dominant was - 'behalve als het om knuffelen gaat'. Ook weer negeren en verwijderen.

Maar dan zijn er ook gewoon de leuke mensen die je kunt ontmoeten. Je mailt wat over en weer. Het klikt. Misschien wissel je dan wat foto's uit. Allemaal leuk. Iets om dan nog in je achterhoofd te houden: hoe leuk de ander ook overkomt, je kent hem nog niet, je hebt hem nog niet eens ontmoet. Ontmoeten dus! Ik raad aan om dat redelijk snel te doen. Doe het ook veilig: ontmoeting op een openbare plek met veel mensen, iemand die weet waar je bent etc. Je weet maar nooit. Maar verder: veel plezier met daten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, goede tips! +1