Wat is het verschil tussen draadloos internet en wifi?

Bij mcDonalds hebben ze gratis wifimaar is dat anders als draadloos internet?Hoe log je dáár dan in??(in tegenstelling tot je eigen draadloos internet thuis?).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
7.1K

Het beste antwoord

Wi-Fi steeds vaker gebruikt als synoniem voor 'draadloos thuisnetwerk'. Een draadloos netwerk heeft geen internet nodig om te kunnen werken. (communicatie tussen 2 computers) Je hebt echter wel Wi-Fi nodig voor een draadloos internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.

Andere antwoorden (4)

volgens mij is het allebei hetzelfde
inloggen kun je denk ik omdat de verbinding niet beveiligd is

ps ik weet het niet zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Maar het klopt wel. +1
Draadloos internet thuis is ook wifi; werkt op dezelfde manier.

Bij McDonalds hebben ze het wifi netwerk niet beveiligd. Wanneer je met je laptop daar gaat zitten zal je laptop het netwerk vinden en verbinding maken. Waarschijnlijk krijg je wel reclame te zien (weet ik niet zeker) maar dat neem je dan op de koop toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WiFi is draadloos internet in feite. Máár: WiFi is de techniek om het internet (draadloos) toegankelijk te maken, er is dus wel degelijk een verschil.

Een WiFi-signaal hoeft geen internetsignaal te zijn, want een router kan wel WiFi-signalen ontvangen en versturen als hij niet is aangesloten op het internet.

Nu een antwoord op je McDonalds vraag: je hebt daar inderdaad een onbeveiligd netwerk (Hotspot McDonald o.i.d.) waarop je kunt inloggen. Dan heb je nog geen internet! Je moet eerst je browser openen en een willekeurige site aanroepen, dan komt er een pagina van de McDonalds in beeld en daar moet je akkoord gaan met de voorwaarden voor gebruik van het internet. Vanaf dat moment heb je wel een internetverbinding en kan je dus 'doen wat je wilt'.

Ik hoop dat het duidelijk is zo, geef anders maar een reactie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wifi netwerk is een draadloos netwerk, maar een draadloos netwerk hoeft geen wifi te zijn. Als je bijvoorbeeld een Blackberry of een iPhone hebt met internet, kan dat via wifi (thuis of in de Mac Donald's e.d.) of via je provider (buiten) beide zijn draadloze netwerken. Draadloos netwerk betekent niks meer dan: netwerk zonder draad.