Hoe groot acht je de kans dat in de toekomst wij voor veel gratis diensten (youtube, google,goeievraag) zullen moeten betalen?

ik lees de laatste tijd veel over overheidsbemoeienis m.b.t. het internet. en iemand vertelde mij ooit dat het internet op een gegeven moment alleen nog in handen is van grote corporaties.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Als we allemaal de indruk hebben niet meer zonder te kunnen moeten we gaan betalen.
Zo zijn er al diverse zaken aan de man gebracht ( de pinpas is al als voorbeeld gegeven ) die eerst gratis zijn geweest.
Kijk en luistergeld, vermakelijkheidsbelasting zijn nog een paar van deze voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zolang er genoeg bedrijven zijn die adverteren op dit soort sites. Zal het gratis blijven. Maar als bedrijven hier in geen vertrouwen hebben zullen de sites opgeheven worden of geld gaan kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar zijn de advertenties hier op goeievraag dan?
ja klopt kan heel goed...
pinnen was gratis, toen moest er dik voor worden betaald en toen weer protest en toen weer gratis...
Bankafschriften gratis en toen betalen...
Ga zo maar door...
Maar als GV geld gaat vragen, dan ben ik weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat nou als mensen moeten betalen om jou antwoorden in te zien
en jij je punten weer kan inruilen voor geld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dan nog ben ik weg...
Het is niet heel waarschijnlijk. Veel waarschijnlijker is dat meer diensten gratis worden.

Gratis is overigens niet het zelfde als voor niets. Je gegevens worden bijvoorbeeld doorverkocht en je moet naar reclame kijken.

Als Youtube zou besluiten dat je moet betalen dan duikt er binnen no time een website op die wel gratis is en is youtube verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat in de meeste gevallen een gratis variant komt die hackers dan aan kunnen bieden. Een zoekmachine als google hoeft niet moeilijk te zijn om te maken. Adverteerders zullen vanzelf wel betalen om gevonden te kunnen worden. Een facebook draait ook vanwege de gebruikers; als er een gratis alternatief komt vertrekt iedereen en-masse daarheen, zelfde geldt voor goeievraag. Wat me zorgen baart is een functie als msn of hotmail. Ik heb er wel 5 euro per jaar voor over om niet mijn emailadres te hoeven wijzigen...10 euro? Misschien.. 20 euro als ik mee opslagruimte krijg? En dan loopt hotmail op een weerzinwekkende manier binnen. Ik denk dat daar wel een kans op bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik acht de kans vrij klein, maar zeker reeel.

Internet is natuurlijk helemaal het nieuwe ding dat veel reclamemakers heel geil vinden, maar de praktijk blijkt dat advertenties op internet vaak niet het geweste effect hebben. Dus moet er naar een andere inkomstenbron gezocht worden.

Toch denk ik niet dat mensen er snel voor zullen gaan betalen omdat een vergelijkbaar product/dienst/site vrij gemakkelijk gekopieerd kan worden door mensen die er een beetje verstand van hebben en dus kan er vrij gemakkelijk een gratis alternatief anageboden worden. Vooral omdat de mensen die het meeste weten hoe het internet werkt graag hebben dat dingen gratis zijn en er veel mensen zijn die in hun vrije tijd wat programmeren moet een site wel echt iets speciaals hebben voordat mensen vereid zijn om er voor te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna alle pogingen om betaalde diensten op te zetten op het internet zijn mislukt. Dat zegt al genoeg.
AWM
14 jaar geleden
Er is al genoeg reclame aanwezig op zulke website's. (Behalve op goeievraag dan) En meestal zijn de website's met nog meer zaken bezig dan je ziet, die ook voor inkomsten zorgen. Ik denk dus niet dat we voor bijv. youtube hoeven te betalen in de toekomst.