Staat iTunes los van Apple Music?

Al meer dan vijftien jaar maak ik gebruik van iTunes. Liedjes die ik mooi vind download ik en daarvoor betaal ik het verschuldigde bedrag. Bij het kritisch bekijken van onze uitgaven ontdekte ik toevallig dat we maandelijks een bedrag betalen voor Apple Music.
Ik maak echter nooit gebruik van deze (streamingdienst) en heb deze dan ook geannuleerd. Nu krijg ik bericht dat ik alle afspeellijsten en downloads zal kwijtraken wanneer het abonnement op Apple Music stopt. Geldt dat ook voor de betaalde downloads van iTunes en de afspeellijsten die ik hieruit samenstel voor eigen gebruik?

Picture for question
een maand geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

iTunes is van Apple
een maand geleden
LeonardN
een maand geleden
-min
Dat zegt niets. Twee dingen van een eigenaar kunnen nog steeds los van elkaar staan.
Of je begrijpt de vraag niet, of je hebt hem niet goed gelezen. iTunes is van Apple
Apple Music is van Apple De nummers gekocht via iTunes blijven gekocht, ook als je je Apple Music abonnement opzegt. Die twee dingen staan namelijk los van elkaar.
ronron1212
een maand geleden
@LeonardN Of je begrijpt de vraag niet, of je hebt hem niet goed gelezen. Blij dat er iemand is die alles begrijpt en goed leest.
Ja die twee "Apple Music" en (Apple) "iTunes" zijn twee losse dingen.
Je aankopen met iTunes staan los van het abonnement van Apple Music. Het opzeggen van je abonnement zal dus geen invloed hebben op aankooprechten van je iTunesnummers.
een maand geleden
Inekez1
een maand geleden
Let op: je gekochte nummers blijven alleen bewaard op het toestel waar je ze op hebt gedownload. Was dat toevallig een telefoon of macbook die je niet meer hebt en heb je die data niet gekopieerd naar je nieuwe apparaat, dan staat het dus alleen in de cloud (gedeeld op je nieuwe apparaten) en dan raak je het WEL kwijt als je je Apple Music account annuleert! https://support.apple.com/nl-nl/HT204406
LeonardN
een maand geleden
De tekst die je kopieert zie ik niet op de pagina die je linkt?!
Inekez1
een maand geleden
Ik kopieer geen tekst, ik typ zelf. De link geeft extra informatie om verlies van muzieknummers te voorkomen als je alles via de cloud op nieuwe apparaten hebt staan. Ik weet uit eigen ervaring dat je muziek echt weg is als je daar geen goede back-up van hebt en je Apple Music account annuleert.
LeonardN
een maand geleden
Dan log je toch in op je iTunes account en download je het toch opnieuw? Of mis ik nu wat?
De vraag gaat om aangekochte nummers via iTunes. Het is imo veel duidelijker als je de volgens jou relevante tekst gewoonweg kopieert dan zelf iets gaat interpreteren.
Kan je de werkelijke tekst die jouw punt zou versterken kunnen plakken? Ik zeg:
Aangekochte nummers op iTunes staan los van wat je met Apple Music abonnement doet.
Flikker al je apparaten weg. Log in met je iTunes login en download je aankopen opnieuw. "Ik weet uit eigen ervaring dat je muziek echt weg is als je daar geen goede back-up van hebt en je Apple Music account annuleert." Hoe kom je aan "je muziek"? Het zou toch bizar zijn dat een losstaande service van iTunes invloed zou hebben op het eigenaarschap van je aankopen?!
Inekez1
een maand geleden
"Als je je abonnement op Apple Music of iTunes Match hebt opgezegd, wordt je muziekbibliotheek verwijderd op al je apparaten, behalve op het apparaat waarop je muziekbibliotheek is opgeslagen. " Natuurlijk kun je daarna al je nummers 1 voor 1 opnieuw gaan downloaden en je afspeellijsten opnieuw gaan samenstellen. Maar als je 15 jaar lang muziek verzamelt, ben je wel even bezig om je favoriete nummers opnieuw te downloaden. Dat is vast niet de oplossing die vraagsteller wenst.
LeonardN
een maand geleden
Je raakt het dus niet kwijt is mijn punt. Je spreekt steeds over kwijtraken en verlies. Nummers zijn wat ~3MB?
Dat is met een 30MB/s verbinding en 10.000 nummers in 1.000 seconden gedownload. Ongeveer een kwartier. "Dat is vast niet de oplossing die vraagsteller wenst."
Welk alternatief stel je dan voor? Voor eeuwig een abonnement blijven betalen?