Hoe verbeter je de wifi snelheid?

De kabel die in de WAN poort gaat geeft een snelheid van 150 mb/s (als ik hem direct in mijn laptop steek). Echt geeft de router maar 2-3mb/s door!
Router al op een andere kanaal gezet (6) in de directe omgeving zijn geen andere routers op dit kanaal.
Hoe zorg ik ervoor dat de router gewoon de 150mb/s doorgeeft welke ook binnenkomt?

6 maanden geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Verbinden kan via 2.4 Ghz of 5 Ghz (2.4 is langzamer maar wel sterker. 5 is sneller, maar wel zwakker signaal), afhankelijk ook van bv je laptop of deze een 2.4 of 5 Ghz wifi-netwerkkaart heeft.
Even testen op een ander apparaat, zelfde wifi-snelheid? Dan probleem zoeken in wifi-router of provider benaderen.
6 maanden geleden
MarcelCura
6 maanden geleden
Het vreemde is dat mijn laptop via die wifi 48 mbs haalt en mobiel 2-3mb/s?
Het betreft een Nubula300 (NEXXT)
Deze ondersteund volgens mij geen 5Ghz enkel 2.4.
Sander1544
6 maanden geleden
Je kan proberen het thuis-wifi-netwerk op jouw telefoon van de Nubula laten vergeten en opnieuw instellen.