Waarom krijg ik steeds yahoo zoekmachine terwijl ik in google chrome werk?

Mijn standaard browser is Google Chrome maar sinds vanmorgen zit ik telkens op Yahoo browser wanneer ik een nieuw tabblad open (en dat wil ik dus niet). Hoe krijg ik terug Google Chrome browser wanneer ik een nieuw tabblad open?
Nochtans staat bij instellingen wel degelijk dat mijn standaar browser Google Chrome is.

een jaar geleden
in: Internet
5K

Antwoorden (2)

Omdat dat nu eenmaal de instelling is in Google Chrome die actief is.
Browsers hebben de mogelijkheid om een andere zoekmachine in te stellen dan degene die standaard aan staat.
Zo kan je met Edge (standaard Bing) kiezen om Google Search te gebruiken, en andersom, kan je met Google Chrome (standaard Google Search) Bing gebruiken of Yahoo Search.

"Hoe krijg ik terug Google Chrome browser wanneer ik een nieuw tabblad open?"
Is dus een verkeerde vraag.
Hoe krijg ik terug Google Search wanneer ik een nieuw tabblad open in Google Chrome?
Bedoel je.
Daarvoor moet je
chrome://settings/search
openen en dan van Yahoo naar Google gaan.

"Nochtans staat bij instellingen wel degelijk dat mijn standaar browser Google Chrome is."
Ja maar dat is ook zo. Google Chrome met Yahoo Search is nog steeds Google Chrome.
Je moet browser (Chrome, Firefox, Edge) niet verwarren met zoekmachine (Google search, Yahoo search, Bing).
===
Dat je nu opeens Yahoo ziet ipv Google komt soms door het installeren van bepaalde software die dat forceert.
Toegevoegd op 25 maart 2023 07:56: tekst
een jaar geleden
Het kan zijn dat je browserinstellingen zijn gewijzigd, waardoor je standaard zoekmachine is veranderd naar Yahoo. Controleer je instellingen en verander de zoekmachine terug naar Google.
10 maanden geleden