Hoe youtube kijken op zolder?

Wij hebben een televisie op zolder. Onze zoon wil graag daar Youtube kijken op zijn kamer. Hoe kunnen we dit regelen. Ik heb gehoord dat er iets is als een Chromecast maar ben er niet heel bekend mee. Wie kan advies geven?

een jaar geleden
in: Internet
SingingCoyote13
een jaar geleden
als de tv niet een smart tv is (dwz dat je youtube kan kijken en internet apps draaien erop) dan kan je een klein smart tvboxje kopen (bv bol.com) om eraan te hangen via hdmi of (sommige) composiet/scart. deze zijn er al vanaf een paar tientjes maar eentje vanaf 30 euro meestal met minstens 2 gb ram is aan te raden (minder dan 2 gb ram wordt echt aanprutsen) en android 10 of hoger moet (lager wordt idem niet bijwerken van apps en allerlei andere problemen). deze smart tv box kan je via de wifi (kijk in de details of ie wifi heeft) of via een ethernet kabel verbinden met internet. en dan kan je youtuben en plex, npo, en veel meer kijken.

Antwoorden (2)

Een Chromecast sluit je aan op je tv. En dan kun je met je telefoon of tablet het beeld doorsturen (casten) naar je televisiescherm.
Je hoeft verder geen extra kabels te trekken, het is wel belangrijk dat je telefoon/tablet een goede (wifi)verbinding heeft.
Ritsuka
een jaar geleden
Vortexxx
een jaar geleden
Die chromecast moet ook een goede verbinding hebben, want die neemt de stream over, en verder moet je TV beschikken over HDMI, dat is niet altijd even vanzelfsprekend, zeker niet als de televisie op zolder staat.
Om YouTube te kijken op zolder heb je een internetverbinding nodig. Controleer of er een draadloze router in de buurt is die je kunt gebruiken. Als er geen draadloze router is, kun je een kabelverbinding gebruiken. Controleer of er een kabelaansluiting in de buurt is. Als er geen kabelaansluiting is, kun je een mobiele hotspot gebruiken.
10 maanden geleden