Draadloos internet valt steeds weg door Avast, wat te doen?

Ik heb sinds kort Avast Antivirus geïnstalleerd en sindsdien valt mijn draadloos internet steeds uit op mijn laptop.

Eerst maakte het mijn laptop al traag, toen heb ik een schild uitgezet.
Nu valt het internet steeds weg. Na wat zoeken op internet moest ik bij apparaatbeheer een vakje uitvinken dat de internetverbinding zich niet steeds in de slaapstand zette om energie te besparen. Dit heb ik gedaan maar lost het probleem niet op. De verbinding gaat er nu wel minder vaak uit, maar nog wel zo'n 10 keer per dag..

Ik ben er bijna zeker van dat het aan Avast moet liggen omdat ik ervoor nog problemen heb gehad.

Met een Internetkabel doet internet het trouwens wel goed, maar dan is het idee van een laptop er een beetje af :)

Overigens ligt het niet aan de router/verbinding: alle andere computers/telefoons op het netwerk hebben altijd perfecte verbinding.

Hoe dit op te lossen? Of Avast eraf flikkeren en een alternatief voor een betere antivirus? Zucht..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat gek. Ik gebruik al jaren Avast, tot volle tevredenheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is het toeval, ik heb nooit problemen met Avast!.
Probeer eens Avast! opnieuw te installeren. Groetjes, WDHBGS

Antwoorden (2)

Ik zou inderdaad Avast eraf gooien en het gratis AntiVirus programma Microsoft Security Essentials installeren.
In Windows 8 zit dat, onder de naam Windows Defender, al ingebakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
MSE en Defender komen in iedere test als slechtste uit de bus:
http://www.antivirus-webshop.nl/windows-defender-schiet-ernstig-tekort-op-windows-8/
http://www.av-test.org/en/test-procedures/award/2012/
http://www.av-comparatives.org/wp-content/uploads/avc_prot_201303en.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Pieter, ik was niet op de hoogte van de slechte testresultaten. Blijkbaar toch niet zo'n beste keus die antivirusprogramma's van Microsoft...
Pieter2011
10 jaar geleden
Niets te danken. Van de 3 minnen is er overigens niet eentje van mij, want ik min nooit...
Ik zou die avast er gewoon op laten en de firewall van windows uitschakenen.
Er zit in avast gewoon een goede firewall en 2 firewalls op 1 systeem gaan niet samen.
Avast wordt elke dag meerdere keren bijgewerkt en doet dit geheel automatisch en windows security heeft hier al enkele virussen doorgelaten. Vandaar dat ik windows security en windows firewall eraf gegooid hebben en overgestapt ben op de betaalde versie van avast die alle voorzieningen heeft.