Kan je nagaan wanneer bepaalde subpagina's van een website opgezet zijn?

Vele websites hebben subpagina's (bijvoorbeeld https://www.nu.nl/wetenschap)
Nu is dit een hele grote site met wisselende berichten hierop, maar ik wil het graag achterhalen van een meer statische pagina (welke ik niet kan delen vanwege privacy).
Is er een mogelijkheid om van een subpagina te zien wanneer deze opgezet is?

Van websites zelf kan je via de SIDN zien wanneer een domein geregistreerd is. Alleen weet je dan niet wanneer deze de lucht in gegaan is (of wanneer bepaalde subpagina's opgezet zijn).

een jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (1)

In principe staat bij elk artikel bovenaan de datum van de subpagina. Maar misschien bedoel je wat anders.

Elk artikel krijgt een nummer, momenteel zitten we boven de 6224200 (zie adresbalk). Dus het nummer geeft al een indicatie.
Verder:

Voorbeeld
https://www.nu.nl/wetenschap/3792039/wetenschappers-ontdekken-mega-aarde-.html
Plaats de link in Google en zet er before:2022 voor.
Krijg je een hit dan verlaag je dit jaartal met 1.
Bij het voorbeeld krijg je geen hit meer bij before:2014, dus moet het artikel in 2014 geschreven zijn.

Omdat ik niet weet welke statische pagina je bedoelt, kan ik jouw pagina niet checken.
O ja, via Tools - Aangepaste periode kun je de exacte datum dan uiteindelijk vinden.
Toegevoegd op 17 september 2022 07:10: tekst
SimonV
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Slim bedacht! (+)
Toch een kleine kanttekening... Je vindt zo de datum waarop Google de pagina gevonden heeft. Dat is niet per definitie het moment waarop de pagina gepubliceerd is. Ook is het mogelijk dat de gevonden link naar een oude versie van de pagina op dezelfde plek verwijst. Ook statische pagina's worden immers wel eens geüpdatet.
SimonV
een jaar geleden
Ja, ik deel je twijfel. De gepubliceerde pagina kan wat ouder zijn, maar niet recenter.
Thecis
een jaar geleden
@Oze
hoe vindt je dan de datum van indexering door Google?
Thecis
een jaar geleden
En sorry dat ik de pagina niet kan plaatsen. Ik snap dat dat het gemakkelijker maakt maar vanuit privacy overwegingen kan ik dat echt niet maken.
SimonV
een jaar geleden
Dat moet je ook zeker niet doen. Maar kom je ergens als je datum van jouw pagina met mijn methode zoekt?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
@Thecis
Niet, vrees ik. In de meta-gegevens van een webpagina wordt geen creatiedatum meegegeven. Zelfs Google smeekt ook om (met name bij nieuws) een timestamp op je pagina te zetten omdat zij anders ook geen idee hebben.
De enige plek waar een relevante datum kunt vinden is in het file system van de server. Maar daar kun je meestal niet bij.
Thecis
een jaar geleden
@Oze
Dan snap ik het weer. Dank je wel!