Hoe krijg ik in Firefox 89 de compacte opmaak terug?

Er staat dat dit voor mijn apparaat de beste indeling zou zijn, maar het is overduidelijk op een smartphone ingericht. Nu is de helft van mijn bladwijzers uit beeld omdat er veel te veel ruimte tussen zit. De optie compact is gelukkig niet verdwenen, maar ik krijg niet gevonden hoe ik deze kan activeren. Volgens tweakers zou het automatisch overgezet worden als je de compact modus in versie 88 gebruikte, maar dat is helaas niet gebeurd.
. . .
Met besturingssysteem Windows 10
. . .
Met besturingssysteem Windows 10
- - -
Vandaag is Firefox 91 verschenen, met hetzelfde probleem en de vorige oplossing werkt niet. Is hier nog een truc voor of kan ik beter naar 89 teruggaan?
* * *
Uiteindelijk ben ik aan de slag gegaan en het is (met een Engelstalige video erbij) gelukt om een .css bestand aan te maken. Maar HOE kopieer je daar nu de aangegeven code in? SharePoint Designer wordt geopend, maar geeft aan dat je eerst een website moet openen. Waar, op welke manier?

Picture for question
Amadea
2 jaar geleden
in: Internet
1.9K
LeonardN
2 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid. Je hebt het over FF op Windows 10?!

Het beste antwoord

Zelf ergerde ik er vanmorgen ook aan.
Dit werkte:
Typ of plak in een nieuw tabblad about:config in de adresbalk en druk op Enter/Return. Klik op de knop waarmee u het risico accepteert. Typ of plak in het zoekvak op de pagina browser.proton.contextmenus.enabled.
Dubbelklik op de voorkeur om de waarde te schakelen tussen true (Proton-stijl) en false (Foton-stijl).
Kies dus false.
Edit: zelf ergerde ik ME ….
.
Na een update van Firefox werkt bovenstaande niet meer. Nieuwe oplossing:

Type weer about:config in de adresbalk
Zoek op toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets
Zet deze op true.

Type about:support in de adresbalk.
Open de map 'Profielmap'.
(Of ga naar C:\Gebruikers\[gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles....Standaardgebruiker)
Maak een map aan: chrome
Maak binnen die map het bestandje userChrome.css
Kopieer hierin deze code:
menupopup > menuitem, menupopup > menu {padding-block: 0px !important;}
:root {--arrowpanel-menuitem-padding: 0px 0px !important;}
.tab-background{border-radius: 0px 0px !important; margin-bottom: 0px !important;}

Volledige pad van het bestand:
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\......Standaardgebruiker\chrome\userChrome.css

Start Firefox opnieuw op.
N.B. GV maakt van het groter dan teken > ! Zie voor juiste code:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=38&t=3078156
De regelspatiëring is nu wel kleiner dan deze was. Maar liever dit dan andersom.
Door bij padding-block: 0px de waarde te verhogen, verhoog je de regelruimte. Ik heb hem zelf op 1px gezet.
SimonV
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Waarom zou je kiezen voor 'false'? Ik heb geen idee wat Proton- en Foton-stijl inhoudt dus voor mij is het een raadsel waarom je die optie neemt. Ik heb de browser teruggezet naar 88 en wacht nog even af met overschakelen...
SimonV
2 jaar geleden
Proton is dus de nieuwe stijl waar je last van hebt. Die moet je dus op false zetten.
Daardoor heb ik alles weer in compact mode.
SimonV
2 jaar geleden
Update toegevoegd.