Kan ik mijn telefoonlijnaansluiting verplaatsen?

Ik heb momenteel een telefoonaansluiting naar mijn modem. Deze wil ik graag verplaatsen omdat ik de televisie ergens anders wil zetten. Nu heb ik wel een andere plek, zie graag foto, waarvan ik denk dat daar een telefoonaansluiting kan komen maar ik weet het niet zeker en ik weet ook niet hoe.

Toegevoegd op 05 april 2021 20:11: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Een telefoonaansluiting is in principe altijd te verplaatsen. De contactdoos kan overal geplaatst worden. Het enige lastige is, als de kabel in de muur is gewerkt. In dat geval zou ik de kabel laten zitten en een nieuwe trekken.

In de doos op de foto, tussen de wandcontactdoos en de aansluiting voor de TV, zit een zwarte draad. Deze draad komt hoogstwaarschijnlijk uit in de meterkast. De draad kun je gebruiken om je trekveer door de leiding te trekken om vervolgens met die trekveer je (telefoon)kabel in de leiding te kunnen trekken. Het simpelste om te doen is een nieuwe telefoonkabel te trekken en de "oude" te laten zitten. Daar netjes een afdekkapje op doen en het is weer netjes. Uiteraard moet dan de huidige telefoonkabel nu ook in de meterkast uitkomen :D Het contactdoosje aansluiten op de nieuwe plek en in de meterkast en klaar!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100