Ik heb me aangesloten bij Linked maar ik vraag me af wat daar de toegevoegde waarde van is?

Ik word nu ook uitgenodigd op Twitter, wat is dat precies.......?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ixit ook op LinkedIn, maar heb geen idee wat ik ermee moet. Ixie wel dat een enkele zeer ambitieuze collega aktief bezig is een wereldomspannend netwerk op te bouwen.
Maar als je niet een internationale carriëre ambieert, heb je er niet veel aan, lijkt me.

Antwoorden (2)

Helaas kan ik alleen antwoorden dat de toegevoegde waarde in dit geval alleen de waarde is die jij aan iets toevoegt. Maar dat is je vraag niet, dus probeer ik toch te antwoorden.

Linked is een hulpmiddel en bron voor online sociaal netwerken. Je kan via internet contact maken of onderhouden met vrienden/bekenden/onbekenden overal ter wereld.
Zo zijn er ook andere hulpmiddelen van sociaal netwerksites of instant messaging. Zo had én heb je ICQ, MSN Messenger, Skype, Hyves, facebook, Twitter, et cetera.
Het nut of toegevoegde waarde van een Linked is het overzichtelijk weergeven en onderhouden van contacten die je online hebt. Het voordeel van online contacten is dat het relatief goedkoper en makkelijk is dan sms-en, bellen en bezoeken van alle contacten. Het nadeel is dat men snel geneigd is contacten veelal via deze bronnen te voeren in plaats van real life contact te nemen of onderhouden.
Mijn indruk is dat contact via Linked handig is voor lange-afstands-contacten. Voor meer diepgang en verpersoonlijking van contacten kun je het beste vrienden of andere contacten zelf opzoeken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LinkedIn is een soort hyves voor zakenmensen. Je zet er in je profiel waar je werkt en waar je gewerkt hebt en als je dat wilt je hele CV. Vervolgens kan je linked aan vrienden (meestal zakenrelaties). Net als bij Hyves kan je alleen de details zien van mensen waaraan je bent gelinkt.

Het voordeel van linkedin zit hem in de zakelike connecties. Ik krijg bijvoorbeeld een overzicht van alle wijzigingen van mensen die aan mij gelinked zijn. Zo zie ik heel snel wie er naar een ander bedrijf is verhuisd of wat ze bezig houdt. Als de relaties dat willen kunnen ze ook aangeven waarom ze vinden dat je goed bent in je werk.

Linkedin is ook erg handig om aan te geven dat je werk zoekt of om werk te krijgen. Uit je expertise blijkt bijvoorbeeld welke ervaring je hebt en headhunters (personeeljagers) kijken hier ook naar. Een goed profiel op linked in is daarom heel belangrijk.

Op linkedin kan je ook communities aanmaken (groepen). Dat is een beetje te vergelijken met de hyves groepen die er zijn. Het is een plek om discussies te voeren over werk (afhankelijk van waar de groep over gaat) of om advertenties te plaatsen over werk (als je aanbieder bent).

Je vraagt in je toelichting ook naar twitter. Hierover zijn al meerdere vragen gesteld op Goede Vraag. Twitter is een heel ander soort dienst dan linked in. Je kunt er korte berichtjes mee sturen die iedereen die dat interessant vind kan lezen: http://www.goeievraag.nl/zoek?q=twitter