Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel MB heb je nodig voor interactieve tv?

We willen hier thuis eindelijk overstappen op interactieve tv, maar ja: hoeveel MB heb je daar voor nodig? Voordat het hele feest niet door kan gaan...

3 jaar geleden
in: Internet
1K
paulus811
3 jaar geleden
Je kunt met de Ookla speedtest kijken welk type video je met jouw snelheid kunt kijken. Voor SD is een lagere snelheid nodig dan Full HD of 4K. Voor het streamen van video is 15Mb/s wel min of meer een ondergrens, maar dat haalt tegenwoordig vrijwel iedere provider. En zo niet, dan kun je vaak een sneller pakket nemen.
Griffin
3 jaar geleden
Bij mij provider (XS4ALL) wordt 20Mbit/s gereserveerd per aangesloten ontvanger, de router herkend zodat wanneer een ontvanger ingeschakeld wordt de reservering van kracht wordt. Ik zou 30Mbit als ondergrens nemen, veel kanalen zijn zoals Paulus al zegt rond 15Mbit/s maar minder populaire kanalen zakken zelfs naar 10Mbit. SD bestaat niet meer bij XS4ALL, maar je wil naast TV kijken ook nog kunnen Internetten nietwaar?
Griffin
3 jaar geleden
"Ik zie het verband niet tussen internetsnelheid en interactieve TV."
Gewoon Televisie over IP, dus videostream via router naar TV ontvanger, maar die stream moet wel binnenstromen met een bepaalde snelheid, als de stream 15Mbit/s is dan moet tenminste je Internet aanbieder deze snelheid kunnen leveren, want anders kun je het kijkplezier wel vergeten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Met 5 MB is het al prima te doen maar die lage snelheid levert niemand meer. Dus alles wat je kan kiezen is gewoon goed genoeg.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding