kan geen verbinding maken met internet, hij geeft aan ' alleen lokaal' wat moet ik doen?

Sinds een paar dagen geeft de laptop dit aan. We kunnen nu ook niet meer gebruik maken van internet. We hebben al heel veel gepobeerd, zoals de modem/router uit en aanzetten enzo. Niks werkt. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. En het liefst duidelijjk uitleggen en niet allemaal van die computer taal waar ik niks van snap

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Antwoorden (2)

bellen met de klantenservice van je provider, zelf ook vaak gedaan bij iets lastigere problemen. zij kunnen je helpen met technische dingen en kunnen zien of er bij hun iets fout is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om je vraag beter te beantwoorden is het van belang om te weten of je met een Netwerk (LAN) kabel verbinding maakt of doormiddel van wireless. Een lokaal ip of ook wel een APIP adres kan door veel dingen op een pc zelf onstaan.

- Virusscanner blokkeert verbinding
- Instellingen van computer niet goed
- Een programma op de pc zorgt ervoor dat je geen verbinding krijgt.

Veel van deze problemen kan worden opgelost door naar start te gaan > uitvoeren > type in: CMD > druk op enter. Je krijgt een dos scherm. Type hier: NETSH /WINSOCK RESET
De computer geeft dan aan de pc opnieuw op te starten. Doe dit nog niet.

Ga weer naar start > uitvoeren > en type in: msconfig en druk op ENTER

Je krijg nu een scherm waarin je alles kan bekijken van de pc. LET OP !, geen rare dingen doen, anders dan kan het zijn dat je pc niet meer opstart

In MSCONFIG ga naar het tablad opstarten. Klik daar alle vinkjes uit en druk op toepassen. Nu opnieuw opstarten.

Door de winsock reset, reset je alle instellingen van je netwerk. De msconfig zorgt ervoor dat er tijdens het opstarten geen andere programma's dan windows worden opgestart, zodat ook dit uitgesloten kan worden.

SUCCES !