Is een WiFi signaal ook per telefoon door te geven?

Internet is o.a. beschikbaar m.b.v. een telefoonlijn. Daarom vraag ik mij af of het mogelijk is mijn wifi thuis elders te gebruiken m.b.v. de telefoon? Ik bedoel niet een mobiele telefoon als hotspot. Wel is mijn vraag of ik elders een thuis wifi signaal kan hebben door te bellen. Mocht dit mogelijk zijn, dan is mijn vervolgvraag wat hiervoor nodig is en of het legaal is als ik het zelf gebruik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zouden ze kunnen maken maar is niet van deze tijd, en die techniek zou het internet heel langzaam van zijn als ze al die data over audio verbinding moeten sturen (bellen) dat zou dan een Half duplex verbinding zijn met de snelheid van een 56k modem ( DUS NEE ) Je kunt met sommige routers een vpn maken dat je overal waar je internet hebt op je thuis netwerk verbinding hebt. Als mensen hun thuis internet konden doorgeven dan hadden ze dat allemaal gedaan en was er geen mobiel internet.

Ja, met een Androidsmartphone en de app Anyfi kan dat. https://www.androidplanet.nl/apps/anyfi-android-wifi-extender/ " Met Anyfi tover je een (oude) Android-smartphone om tot wifi-extender, om op die manier het bereik van je wifi-netwerk te verbeteren. Je Android als wifi-extender Niets is vervelender dat haperende wifi, of een signaal dat niet alle uithoeken van je huis of appartement bereikt. Je kan het probleem oplossen door je router op een andere plek te zetten of de firmware van het apparaat te updaten, maar in sommige gevallen biedt ook dat geen uitkomst. Een andere oplossing is het kopen van een extender, dat het wifi-signaal oppakt en doorstuurt. Heb je echter nog een oude telefoon liggen, dan kun je daarop Anyfi installeren. Deze gratis app heeft verschillende functies, waaronder het uitbreiden van je bestaande wifi-bereik. " Dit heeft overigens niks te maken met de techniek gebruikt in telefoonlandlijnen. Dit kan ook als je een Ziggo coaxkabelaasluiting gebruikt voor internet. Het lijkt zo meer op een mobiele hotspot, maar dan niet 4g<>wifi, maar wifi<>wifi. Je belt dan ook niet en kan dit signaal dus ook niet gebruiken verder dan dat je WiFi-signaal komt. === &quot;Wel is mijn vraag of ik elders een thuis wifi signaal kan hebben door te bellen.&quot; Nee je hoeft dus niet te bellen. Er vindt dus geen conversie plaats van Wifi-signaal naar belsignaal en weer terug, met alle nadelige gevolgen van dien. === Hoofdvraag: *Is een WiFi signaal ook per telefoon door te geven? Antwoord: Ja een Wi-Fi-signaal kan je per telefoon doorgeven. Je mobiele telefoon wordt op dat moment een wi-fi extender. Je zou ook een losse wi-fi extender kunnen kopen. Bijvraag: *Wel is mijn vraag of ik elders een thuis wifi signaal kan hebben door te bellen. Antwoord Nee. Althans ik ken geen oplossing waarmee je zou bellen, dat is dan ook niet nodig, aangezien je niet een belprotocol nodig hebt om data te ontvangen en te versturen via een smartphone. Dat zou dan enkel een onnodige stap in het proces zijn, die ook zou leiden tot snelheidsverlies en extra onnodigheid. Wifi als zodanig behouden en slimmer dan Wi-Fi naar belprotocol terug naar Wi-fi Wifi als zodanig behouden IS slimmer dan, Wi-Fi naar belprotocol terug naar Wi-fi

Toegevoegd op 29 maart 2021 11:03: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100