Hoe verwijder ik alleen browsergeschiedenis ouder dan een week?

Browsergeschiedenis stapelt zich op en ik vind het fijn om dit zo af en toe te verwijderen, maar waar ik schijnbaar de enige in ben, ik zou graag alles verwijderen, behalve de meest recente. Dus alles ouder dan deze week of deze dag. Juist omdat dan de meest gebruikte websites er nog wel handig in blijven staan. Maar ik kan het alleen andersom vinden, alles van de afgelopen week of afgelopen drie maanden. In Mozilla Firefox kon ik dat omzeilen omdat je daar bij de browsergeschiedenis zelf per dag/week/maand alles kunt selecteren en zo kunt zorgen dat je de laatste dag niet aanklikt, maar bij Chrome kan je alleen losse websites aanklikken, en op die manier ben je natuurlijk wel even bezig als je dan alles los gaat aanklikken behalve vandaag... Is daar niet een snellere optie voor? Een extentie of een ander handig iets? Ik kan toch niet de enige zijn die het handig vind als er nog wel wat van de recentere geschiedenis blijft staan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (1)

Dat kan inderdaad met een extensie, bijvoorbeeld History Limiter.
https://chrome.google.com/webstore/detail/history-limiter-custom/ibpfkplbhnbiklpjacjbaelahebmbmpp
Voor Firefox heb je History Cleaner.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/history-cleaner/
Voor Chrome heb je ook Clear History:
https://chrome.google.com/webstore/detail/clear-history/kihobnjokffgdfnhjdfiaibalbgfolic
Toegevoegd op 01 februari 2021 09:21: tekst
Plaatje bij antwoord
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Yes, bedankt SimonV! Ik had zelf al tussen de extenties gezocht, maar kwam er niet uit. Deze werkt uitstekend!
SimonV
3 jaar geleden
Graag gedaan.En bedankt voor je vraag. Ik verwijderde zelf de geschiedenis van Firefox altijd handmatig (Via Geschiedenis – vóór de laatste maand), maar dat is wel meer werk. Nu gaat het automatisch.