Hoe kan je geld verdienen aan een forum?

Reclame banners er op en wat nog meer? Wie heeft er ideëen om met een forum geld te verdienen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een forum maken, die erg gewild is en hem dan verkopen

Antwoorden (5)

Dingen verkopen: Onderaan de pagina's of tussenin product links opnemen. Als jke een slimme marktplaats app of ebay app neemt, kan je op basis van het onderwerp productgroepen aanbieden. En jij vangt commissie.

Zo kan je ook links voor andeer bedrijven die producten er op zetten, zogenaamde affiliate links. Als mensen dan dat product afnemen, krijg jij provisie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advertenties plaatsen via Google, door aanmelden bij Google AdSense.

Zie onder andere onderstaande link, maar op internet vind je voldoende informatie.

http://geld-verdienen-met-adsense.blogspot.com/

Verwacht niet dat er rijk van wordt, want je krijgt alleen opbrengsten als bezoekers daadwerkelijk op de forum geplaatste advertenties klikken. Alleen een bezoek aan je forum is dus niet voldoende.

Voordeel is dat als het éénmaal draait, de opbrengsten ook automatisch doorgaan. (enkele eurocenten tot enkele euro's per klik)

Afhankelijk van de onderwerpen, bezoekersaantallen en de interesses kan je op termijn enkele tientallen tot honderden euro's extra bijverdienen.
Geld, dat overigens wel aan de belasting moet worden opgegeven als inkomsten, tenzij je dit zakelijk doet (als BTW-plichtige), dan kan je de belastingplicht verleggen naar Google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een forum opzetten en beheren is al heel veel werk.

Dan moet het forum heel goed gaan lopen en heel veel bezoekers trekken.
En dat, terwijl het volgens mij met fora juist een stuk minder gaat: veel mensen zijn forummoe.

Je kunt mensen laten betalen voor extra opties.
En als het je lukt om een heel populair en drukbezocht forum in stand te houden, dan kan je veel reclame aantrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt accounts verkopen op je forum. Natuurlijk alleen als het een goed lopend forum is met goede content. Dit is wel de meest stabiele manier om geld binnen te krijgen.

De meeste fora kosten alleen maar geld, tijd en moeite. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een goedlopend forum hebt, kun je via google-ads of door zelf advertenties te verkopen, eventueel wat geld verdienen of de kosten er uit halen.
Als echter geld verdienen je primaire doel is, zoek dan liever een ander medium ; fora kósten voornamelijk geld en heel veel tijd. Het is voornamelijk liefdewerk oud papier.