Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een redelijke prijs voor een domeinnaam?

Omdat ik een eenvoudige website wil starten (hobbymatig), keek ik of de naam die ik graag wil hebben nog vrij was. Dat bleek niet het geval, en ik werd doorgestuurd naar een formulier waarmee ik geld kon bieden voor de naam.

Ik heb geen flauwe notie wat in dergelijke gevallen normale prijzen zijn, en ik ga er ook geen zakelijke dingen mee doen of zoiets. Iemand enig idee wat je kunt bieden voor een zo'n domeinnaam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
575

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De prijs voor een domein is meestal enkele euro's per jaar. Ik heb die van mij bij NXS lopen.
Maar als ik het goed begrijp wil je een bestaand adres kopen. Dan hangt de prijs van een domein erg af van de populariteit. Als je bijvoorbeeld iets algemeens zoals nieuws.nl of auto.nl wil gaan kopen dan kan het miljoenen gaan kosten. Het hangt dus af helemaal af van de populariteit en de markt.
Er zijn bedrijven die allerlei domeinen registreren in de hoop dat ze deze later met winst kunnen verkopen.
Een vriend van me had zijn voor- en achternaam als domeinnaam geregistreerd, en hij kreeg laatst een mailtje van iemand die zijn domein wilde kopen. Uiteindelijk zijn ze er uit gekomen op ongeveer 3000,- Het was een veel voorkomende voor en achternaam dus van daar dit zeer hoge bedrag!
Het is dus echt wat de gek er voor geeft. Domein namen met weinig letters zijn meestal wat duurder.
Begin eens bij 50 euro voor een vrij onbekende naam zou ik zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat zou je hiervan denken http://www.dot.tk/
kan je gratis of bijna gratis domieinnaam eindigend op tk registeren

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding