Verbruikt een playlist op youtube veel energie?

Ik wil een playlist /afspeellijst op youtube aanmaken, maar vraag me af of de servers van de datacenter en of mijn stroomnet daardoor meer energie verbruiken. Wil zo min mogelijk stroom verbruiken wegens het milieu. Of dat ik alleen video's kijk op dat moment zonder een playlist aan te maken of dat dan minder energie slurpt dan een playlist.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
1.5K
Griffin
4 jaar geleden
"Wil zo min mogelijk stroom verbruiken wegens het milieu."
Je maakt je zorgen om het milieu op de verkeerde manier, wil je echt iets doen, stop dan helemaal met computeren, verkoop alle energie verslindende apparatuur, en ga wonen in een hutje op de hei. Wel of geen playlist geeft een niet meetbaar verschil in energie verbruik, Youtube heeft server-farms die gekoeld moeten worden met zoveel energie dat je een middelgrote stad kunt voorzien, of iemand een playlist draait of gewoon losse clips zit te kijken of helemaal niks doet zie je niet terug op het afschrift van de Nuon.

Antwoorden (1)

Als eerste; super goed dat je zo bezig bent met het milieu! Als antwoord; ik denk dat tijdens het aanmaken van de playlist het ietsje meer energie kost. Maar daarna tijdens het afspelen niet meer; dit is immers hetzelfde als gewoon youtube video's kijken.