Mag je ook een knop aanklikken, dat bepaalde gebruikers geen antwoord kunnen geven op je vraag?

Ik bedoel een klein vinkje, waardoor bepaalde personen (of een bepaald persoon) geblokkeerd wordt om antwoord te geven op jouw vraag. Simpelweg omdat die antwoorden nooit van enig nut zijn, te vaag zijn, en verbazingwekkend dat ze niet worden verwijderd door beheerders.

Ik bedoel met "mag dat" of dat mag op internet, of dat het tegen een of ander recht van mensen in gaat? Ik weet niet of dat misschien valt onder het 'recht van meningsuiting', of dat er misschien een 'recht op antwoorden' bestaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit op een forum gezeten waar daar een fijne oplossing voor was. Je kon een medegebruiker blokkeren, dan kreeg je niet alleen geen PB's van diegene, je kreeg sowieso geen bijdragen meer van die persoon te zien. De gebruiker in kwestie kon dan wel gewoon bijdragen plaatsen, maar die waren onzichtbaar voor wie zich ergerde aan al die onzinnigheid. Voor een gebruiker die zoveel onzin neerplempte dat vrijwel iedereen hem zat was, was de lol er al snel af: omdat zoveel mensen hem blokkeerden, werden zijn teksten toch vrijwel niet meer gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wat Suzy vertelt, vind ik wel een goede oplossing. Dan heb jij er geen last van, en voelt de ander zich ook niet buitengesloten. Het lijkt me erg naar voor iemand als hij/zij als enige niet mag reageren... Iemand die spam plaatst of beledigende opmerkingen, oke, dat mag van mij wel helemaal geblokkeerd worden. Maar iemand die gewoon een heel andere kijk op dingen heeft en gewoon graag die andere kant van een onderwerp belicht, kan voor veel mensen misschien lijken als onzin, maar voor sommigen een nuttige bijdrage zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op GV kan dat gelukkig niet... Op deze site is er een moderatie, die bepaalt of het kan of niet, daar kun jij als gebruiker niets aan doen... En het is een groep gebruikers, je hebt soms een voorkeur voor de een en een afkeur voor een ander, maar dat is nu eenmaal de leuke ambiance van deze site... Dan dat moet zo blijven en ik hoop dat ze het jaar kunnen volmaken binnenkort, dat het einde van Gv niet nabij is... Toegevoegd na 10 minuten:
. . . Op zich mag dat natuurlijk wel, bepaalde gebruikers beperken in hun reageren, er is geen wet die dat verbiedt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh wat zou dat heerlijk zijn.
Weet je Pijnboompitje als je teveel van deze pitten eet dat je een bittere smaak in je mond krijgt. Echt waar. Van jou in ieder geval niet.

Antwoorden (5)

Dat mag wettelijk best. Als er een forum is waar jij lid van bent en die mogelijkheid biedt. Er is wettelijk geen reden waarom het niet zo mogen. Het recht van het geven van jouw mening betekend niet dat je altijd welkom bent om overal te zeggen wat je wilt. Het betekend alleen dat jij in het algemeen het recht hebt. Of het bij een specifiek medium al dan niet mag is een andere vraag.

uiteraard zal het niet in het belang van de beheerder zijn als gebruikers antwoorden gaan filteren als zijnde: Gewenst, en ongewenst: Die moet weg.

Op GV is deze mogelijkheid niet ingebouwd, en kan het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, in het algemeen mag dat zeker. Je hebt het recht (binnen wettelijke grenzen) te publiceren wat je wilt, maar dat is niet hetzelfde als een recht om op *andermans* site te publiceren wat je wilt. Het is het voorrecht van de eigenaar van de site om te bepalen wie wat op die site mag publiceren, en die eigenaar mag die beslissing ook uitbesteden aan andere gebruikers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag, bepaalde gebruikers beperken in het reageren, er is geen wet die dat verbiedt...

Op GV kan dat gelukkig niet... Op deze site is er een moderatie, die bepaalt of het kan of niet, daar kun jij als gebruiker niets aan doen... En het is een groep gebruikers, je hebt soms een voorkeur voor de een en een afkeur voor een ander, maar dat is nu eenmaal de leuke ambiance van deze site...

Het is het samenspel van iedereen die gelijke rechten en plichten heeft, dat het zo leuk maakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn fora waar dit inderdaad kan, reacties blokkeren door een vinkje te zetten. Moderatie mag ook, dit valt daar wat mij betreft onder.

Of het op GV nuttig zou zijn, is een ander verhaal. Wat voor de één een onzin-antwoord is, kan door de ander als een heel goed antwoord worden beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1
Een forum dat mensen buitensluit is geen forum. ...Net zomin de demokratie geen mensen verbieden mag te stemmen of zich verkiesbaar te stellen. Autoritair ingestelde mensen zouden dat wel graag willen en zeer vaak krijgen zij hun zin in bepaalde fasen van de aardse demoderatie van sociale verschijnselen. Ze hebben of een oplossing voor het zogeheten cultuurrelativisme of zijn gewoon dom. We noemen zo een situatie een dictatuur.