Waarom is mijn download/internetsnelheid in 3 dagen van 1,5 MB naar 100 KB gegaan?

Hallo, waarom was mijn internet/downloadsnelheid opeens omlaaggegaan? Ik had niets met de modem gedaan en opeenns download = 50 KB
Games = LAAAAG!
Kan iemand alsjeblieft helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Indien je bij een provider bent zoals Telenet waar je maar beperkt mag downloaden per maand kan het zijn dat je nu op smallband zit.

Tegenwoordig werkt dit systeem iets anders en wordt er een limiet gemaakt over het gemiddelde van alle gebruikers van de provider en indien je hierover zit werk je opnieuw op een vertraagde snelheid.

Er moet een mogelijkheid zijn om dit te zien als je over dit limiet bent. Indien je toevallig ook klant bent bij Telenet moet je gewoon eens inloggen op hun site en kijken naar de telemeter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer je modem even van de stroom af te halen, ook de stekker uit stopcontact, dan weer proberen. Als dat niet lukt moet je je Internetprovider bellen zoals, upc of ziggo, of kpn. Ook kan het, maar dat lijkt me sterk, liggen aan je abonnement dat je over je datalimiet bent. Vroeger schakelde de provider je dan terug in een erg lage downloadsnelheid.