Hoe krijg ik enkele auto-aanvul adressen uit mijn adresbalk?

Als ik het pijltje ernaast gebruik heb ik er nu teveel in staan waardoor ik moet scrollen. Ik wil daar graag alleen de adressen in houden die ik vaak gebruik. Hoe kan ik daar enkele adressen tussen weghalen, dus niet alles?

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik heb in mijn favorieten ook al een ellenlange lijst met verschillende mappen staan (ik ben een hamsteraar van mooie websites, of die ik ooit nog eens uitgebreider wil bezoeken :-/ ) dus dan moet ik nog scrollen om snel bij een bepaalde website te zijn, dus ik gebruik voor dit soort pagina's het liefst de adresbalk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij Firefox is dat wel makkelijk. Tik het begin van een URL in. Wacht tot de lijst met suggesties wordt aangeboden. Maak het adres wat je wilt verwijderen blauw met je muis en druk op [SHIFT][DELETE] Bij IE werkt dat niet zo makkelijk als bij Firefox. Daar kun je het beste je geschiedenis korter instellen, dan zijn de omgewenste entries eerder weg.

Voor zover ik weet zie je in deze balk de geschiedenis. Je zult dus een deel van de url moeten intypen om de gewenste url bovenaan te krijgen. In je favorieten zetten lijkt me een optie. Zelf gebruik ik als startpagina Symbaloo. Daarmee heb ik meteen een overzicht van mijn meest gebruikte en favoriete websites.

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar in het Scroll-menu komt aan de rechterkant een verwijder-x-je als je er met de muis overheen gaat. (Explorer 8) Zie de bijgevoegde schermprint.

Je kunt deze adressen verwijderen uit de registry. Niet de meest elegante oplossing en met een riskant randje (zie bron). Een andere optie is dat je de allermeestgebruikte websites in de werkbalk 'Koppelingen' zet. Wanneer je werkbalken niet vergrendeld zijn, kun je de URL vanuit de adresbalk daar naartoe slepen. Nog een optie is het misschien om met het venster 'Geschiedenis' te werken. Wanneer je op de knop 'Favorieten' links bovenin klikt, schuift er een venster met je favorieten uit. Dit vernster heeft een aantal 'Tabs' waarvan eentje met je 'geschiedenis' ingedeeld naar dag, week of langer geleden. Je kunt hier individueel entries uit verwijderen. Ze verwijderen dan niet uit de browser history, maar je kunt het lijstje wel makkelijk overzichtelijk houden.

Bronnen:
http://www.ehow.com/how_5217181_delete-ite...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100