Hoe verwijder ik het email adres van iemand die ik niet meer wil zien?

Ik probeer het uit te leggen.
Mijn vrouw heeft een tablet met android,als zij in google foto's iets wil delen met iemand,krijgt zij een foto en een email adres te zien,die ze niet wil zien,waar ze eens contact mee heeft gehad,maar nu dus liever niet meer,hoe kan ze dit verwijderen,ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.Wie heeft een oplossing?

4 jaar geleden
in: Internet
1.8K
marcrins
4 jaar geleden
Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie,het e-mailadres en foto staan niet in een e-mail programma,maar wanneer zij een foto wil delen met iemand,krijgt zij een foto te zien tussen haar vrienden,en dat wil ze niet meer,die moet verdwijnen,ik vind het wel heel moeilijk om het precies uit te leggen,maar ik hoop dat je nu ongeveer begrijpt wat ik bedoel.
ronron1212
4 jaar geleden
Welk programma bedoel je dan?
marcrins
4 jaar geleden
Hallo,
Het gaat om de App Google foto's,als zij van hieruit een foto wil delen met een ander,krijgt zij in beeld,mijn foto en mijn naam,en nog een foto en een e-mailadres,dit is een outlook.com e-mail adres,en dat wil zij kwijt,maar dat lukt dus niet,in het e-mail programma van haar,kan zij geen outlook e-mailadres verwijderen,want zij gebruikt geen outlook op android,zo zit het
ronron1212
4 jaar geleden
Je kan het email adres zelf wel weg halen. Maar dan heeft de zender nog steeds jouw email adres dus je kunt hier niets aan doen. Het enige wat je kunt doen is het email adres van de zender als spam markeren.

Antwoorden (1)

Zorg dat je vrouw inlogt met haar Google-account op een PC/laptop.

Als je vrouw het maiadres zelf heeft opgeslagen staat het hier
(klik) https://contacts.google.com/?hl=nl

Als je vrouw het niet heeft opgeslagen, maar ooit eens wat heeft verstuurd naar dit adres staat het hier (Ik zou dus op DEZE link gokken)
https://contacts.google.com/other

Verwijderen als je het bewuste contact dan gevonden hebt is vrij simpel. Druk op de 3 puntjes achter het contact en dan op "verwijderen".

Daarna kan je checken of het resultaat heeft op.
https://photos.google.com
====

Voorkomen dat dit probleem zich wederom voordoet (stel dat je vrouw wederom die persoon een mail moet gaan sturen en je NIET wil dat deze dan weer in die door Google zelfaangemaakte contactenlijst komt te staan, volg dan de stappen zoals in de link beschreven.

https://support.google.com/accounts/answer/7345608?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl

Automatisch opslaan starten of stoppen
Ga naar uw Google-account.
Klik in het linkernavigatievenster op Mensen en delen.
Klik in het deelvenster Contacten op Bij interactie opgeslagen contactinfo.
Schakel Contactgegevens opslaan wanneer u met mensen communiceert in of uit.
Als u Gmail gebruikt, geeft u aan of Gmail contactgegevens moet opslaan van mensen die u e-mailt:
Ga op een computer naar uw Gmail-instellingen.
Kies een optie bij 'Contacten maken voor automatisch aanvullen'.
Klik onderaan de pagina op Wijzigingen opslaan.
===
Voor Androidtablets geldt zo goed als hetzelfde.

Je kan gewoon deze link invoeren in een browser OF via een browser naar deze pagina navigeren op je tablet en dan de link aanklikken.

https://contacts.google.com/other
Toegevoegd op 03 maart 2020 13:41: tekst
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Ik heb het zelf even geprobeerd, en het werkt direct. Dus na verwijderen van een mailadres wat ik zie (en waar ik niks aan heb) als ik een foto probeer te delen, ga ik naar
https://contacts.google.com/other
Ik haal dat contact weg
Ga gelijk weer terug naar foto's
En als ik dan opnieuw probeer te delen (je moet wel even dat venster wegklikken en opnieuw op de delen knop drukken) zie ik niet meer dat mailadres (inclusief de foto die daarbij hoort)
marcrins
4 jaar geleden
Hallo,
Bedankt voor de reactie,ik weet niet hoe dit moet,ikzelf heb ook een google account,moet ik dan die van haar toevoegen,hoe moet ik dit doen,zij gebruikt tablet met android
LeonardN
4 jaar geleden
Wacht dan zal ik even de oplossing voor Android geven.
Maar ja, je kan gewoon het google account van je vrouw toevoegen, of wat ik vaak doe even via Edge of een andere browser inloggen.
LeonardN
4 jaar geleden
Laat je vrouw met haar android tablet ook gewoon naar die link navigeren (ze kan de vraag gewoon via GV bekijken bijvoorbeeld en dan de link aantikken.)
marcrins
4 jaar geleden
Hallo,
Ik heb je raad opgevolgd,en alles zo gedaan volgens jou info bedankt hiervoor,ik kan alleen de foto niet verwijderen,misschien heeft dit nog wat meer tijd nodig (tablet,android)