Hoe haal ik de balk tijdens het typen weg?

Als ik op mijn HP pavilion laptop bij sommige typvakken typ komt er een irritante balk tevoorschijn hoe haal ik die weg?

hier een foto:

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (1)

Als dit verschijnsel zich bij één programma voordoet, dan is het een ‘hulpje’ bij dit programma. Dat kun je dus niet wegkrijgen.

Gebeurt het bij meerdere programma’s, dan zal er bij het opstarten van de laptop een ‘hulpprogrammaatje’ gestart worden dat hiervoor zorgt.
Oplossing:
Klik met rechtermuisknop op Taakbalk onderaan. Kies Taakbeheer.
Of type Windowstoets + R, daarna MSCONFIG.
Kijk bij tabblad ‘Opstarten’ of daar iets onbekends bij staat.
Schakel dit uit en start de laptop opnieuw op.
Uitgebreider: met Autoruns kun je alle programma’s en processen zien die bij opstarten ingeschakeld worden.
https://technet.microsoft.com/nl-nl/nl/sysinternals/bb963902.aspx

Het zou ook malware kunnen zijn, hoewel ik hier de lol niet van inzie. Scannen met Malwarebytes kan nooit kwaad:
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
SimonV