Waar kun je inloggen met een e-mail-adres dat eindigt op @pal4net.nl?

Hoi, mijn opa heeft ons zijn iPad gegeven, en we proberen het activeringsslot door te komen. We hebben een lijst met wachtwoorden van hem gekregen, we weten inmiddels het wachtwoord van de Apple-ID en het email-adres. Maar het account is gedeactiveerd, en om hem opnieuw te activeren moeten we in die mailbox, maar we weten niet via waar je bij een
@pal4net.nl-emailadres uberhaupt moet inloggen. Ik zie online wel dat andere mensen ook een mailadres hebben dat zo eindigt, dus het is niet gewoon verzonnen. Iemand enig idee?
Als het helpt, de iPad komt van de zorginstelling Pantein

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
5.4K
ronron1212
4 jaar geleden
Je opa zal daar iets voor gezet moeten hebben anders is er geen herkenning. zijn naam of een fictie naam.
ronron1212
4 jaar geleden
Je moet dus ook een mail programma gebruiken.
AnnBoo8146
4 jaar geleden
Ik vermoed, dat het hier een typefout betreft.
Probeer het eens met hetzelfde emailadres maar dan eindigend op @planet.nl
Planet was een provider, die een aantal jaren geleden is overgenomen door KPN. De emailadressen, die in het verleden zijn uitgegeven door Planet eindigden op @planet.nl en deze adressen zijn nog steeds in gebruik.

Antwoorden (2)

Je grootvader had dit adres van ‘PAL4’, dat beeldzorg en gepersonaliseerde content voor ouderen leverde. Deze site bestaat niet meer, dus de e-mailadressen (die je nu nog op internet vindt) werken ook niet meer.
Je kunt dus niet meer inloggen.
___

In plaats van e-mailverificatie kun je ook beveiligingsvragen beantwoorden. Maar die ken je wellicht ook niet.
https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid
SimonV
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
"Deze site bestaat niet meer, dus de e-mailadressen (die je nu nog op internet vindt) werken ook niet meer." Dat hoeft niet per se zo te zijn denk ik, maar zal gok ik wel het geval zijn.
De site staat wellicht los van de mailserver die nog wel in de lucht zou kunnen zijn.
Het is het dus misschien waard om het met een mailclient te proberen.
Het uitschakelen van een mailserver is wel een dodelijke zet.
SimonV
4 jaar geleden
Ik had (natuurlijk) gecheckt of de e-mailadressen die ik op internet vond nog bestonden via een e-mailchecker (Bijvoorbeeld https://email-checker.net/).
Pal4 is een zorginstelling. Aangezien de iPad van Pantein komt, ook een zorginstelling, is het aannemelijk dat via die weg de iPad geactiveerd is.

Het domein pal4net.nl is beschikbaar op het internet wat aangeeft dat Pal4 het domein niet langer gebruikt.

Dé manier om in te koggen is heel simpel: koop zelf dat domein en beheer vervolgens zelf de mailbox van dat domein. Dan komt de mail gewoon daarop binnen.

Het kost maar een paar euro en na gebruik zeg je het domein gewoon weer op.
.
Toegevoegd
Een domeinnaam registreren kun je b.v. voor 1 Euro per jaar bij jaar bij https://www.mijndomein.nl
Maar er zijn meerdere aanbieders.
Toegevoegd op 22 januari 2020 09:51: bron, tekst
SimonV
4 jaar geleden
Ik begrijp niet goed waarom een domeinnaam + webhosting gekocht moet worden om in te loggen op een e-mailadres dat al jaren niet meer gebruikt is? De mails zijn allang verdwenen…
LeonardN
4 jaar geleden
@SimonV Het gaat de vrager niet om verdwenen mails. Stel jij wil inloggen op een account.
Je weet de inlog niet.
Wat doe je?
"Ik ben mijn ww vergeten"
...
"We hebben het wachtwoord verstuurt naar uw ooit opgegeven e-mailadres S****V@pal4net.nl (dan denk je $%^$ dat is dus een onbestaand mailadres) Situatie voor oplossing Oze:
Mail wordt verstuurd naar nietbestaand e-mail-adres Situatie na oplossing Oze:
Mail wordt netjes verstuurd naar wederom bestaand e-mailadres +Een briljante oplossing. Je zou dan zelfs dit bekend kunnen maken en anderen die met hetzelfde probleem zitten kunnen helpen.
Met als disclaimer "UW MAIL KOMT NOOIT MEER TERUG, maar uw account is weer werkzaam, dus handig voor opvragen van wachtwoorden bij andere services"
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Dat is inderdaad de bedoeling. Het gaat om het resetten van het wachtwoord. Dan zijn niet de oude mailtjes van belang, maar juist de nieuw te ontvangen mail.
SimonV
4 jaar geleden
Inderdaad slimme oplossing, ik had dat over het hoofd gezien.
Zoals LeonardN al opmerkte, moet de mailserver dan wel ook uit de lucht zijn (?).
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Het domein is vrij. Dat had ik reeds gecheckt.