Wifi verbinding op laptop valt steeds weg, hoe kan ik dit oplossen?

Mijn internet valt echt heel vaak weg. Maar het gekke is dat wifi op mij mobiel en alle andere apparaten in het huis die ook op de wifi zitten, het wel blijven doen.

Het is niet alleen op een bepaalde plek. Of ik nou vlak bij de router zit of op zolder, hij valt steeds weg. Soms zit er op eens een uur tussen en dan valt hij weer weg, soms is het elke vijf minuten. Echt heel irritant. Mijn laptop heb ik ook nog maar een paar maanden, maar verder doet hij het erg goed.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Antwoorden (2)

Al geprobeerd om zowel de router als de laptop opnieuw te starten (en daarbij een minuutje uit en van de stroom te laten)?

Als je laptop een ethernetpoort heeft, probeer dan eens of een kabel wel een stabiele verbinding geeft.

Overweeg om de Wi-Fi-adapter van de laptop te vervangen. Dit kan ook door de adapter uit te zetten en een USB-Wi-Fi-adapter aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat zie je als de verbinding wegvalt,kijk dan of het wifi signaal niet meer zichtbaar is en dat van de buren wel in dat geval is er iets met je modem /router mis of daar waar de modem het signaal uit de muur haalt de koperdraden geoxideerd en moet een monteur van je provider het kabeltje twee cm inkorten dat doen ze gratis.
Wat je ook nog kunt proberen is een hotspot te gebruiken van de buren dat signaal heeft geen storing natuurlijk en dan moet je laptop een storingsvrij ontvangst hebben.