Kan ik ergens minder recente kaarten vinden dan die op Google Maps?

Voor een schoolopdracht ben ik op zoek naar een kaart op kruispuntniveau (dus oudere kaarten op dorpsniveau zijn te ver uitgezoomd en kaarten van dat specifieke kruispunt staan ook niet op google afbeeldingen) van omstreeks 2016, echter zijn de kaartgegevens van Google Maps al van 2019, en dus te recent. Weet iemand hoe ik (online) aan zo'n minder recente kaart kom? Ik ken het bestaan van topotijdreis.nl, deze kaarten kunnen echter niet inzoomen tot kruispuntniveau.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
12.8K
Amadea
4 jaar geleden
Met http://archive.org/web/web.php kun je een oude Google map terugzoeken.
LeonardN
4 jaar geleden
@Amadea
Kan je 1 datum geven waarbij dat werkt? Ik krijg hoogstens de kaart van NL zonder dat ik die kan besturen.

Antwoorden (3)

Je kan in zoeken in de bibliotheek, daar zijn soms kaarten te vinden. Ook kan je een iets oudere atlas gebruiken als je alleen de hoofdwegen nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Op Google maps (street view) kan je de oudere foto's terug kijken.
Ga naar je locatie op Street View.
Linksbovenin de pagina zie je de datum staan. Als je daar op klikt, krijg je een schuifbalk met een tijdslijn en kan je de voorgaande foto's van die locatie zien. Bij sommige situaties (ik heb even geprobeerd op een straat in Utrecht), kan je zo terug naar 2008.
4 jaar geleden
Op https://www.topotijdreis.nl/ kun je een jaartal kiezen en vervolgens vrij gedetailleerd inzoomen op de getoonde kaart.
bamibal