is het mogelijk ergens op het internet kranten of artikels uit een krant te lezen?

ik vind sommige dingen in kranten interessant om te lezen. en in sommige kranten kun je dan ook artikels lezen die te maken hebben met wetenschap en natuur. jammer kan ik ze niet gans lezen omdat deze enkel voor abonnees bestemt zijn. en hoe kun je iets lezen uit een krant zonder dat je daar opeens zo een groot blad voor u neus krijgt met de we stellen u privacyverklaringen en zo verder om de cookies belijd op prijs. oke cookies kun je niet vermijden. maar waarom zijn er sommige pagina's dat gans die website of zo gevuld is met een blad waar op staat om cookies te aanvaarden zodat je totaal niets kunt lezen zonder je akkoord gaat met het accepteren van die cookies? er is op het internet een krant van belgie waar er ook natuur en wetenschap kunt lezen. en daarin stond een artikel dat ik graag gans wilde lezen dat was niet mogelijk zonder abonnee te zijn het kwam uit de volks krant. maar ook daar kan ik het niet lezen om wat ik hier boven heb gezegd over die cookies.

Picture for question
4 jaar geleden
in: Internet
3.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Als je ze accepteert kun je over het algemeen verder.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je zou ook nog via de bibliotheek diverse kranten , bv Volkskrant, daar kunnen lezen en t artikel kan je dan kopieeren. Kun je zelfs met je mobieltje doen. Naar de bieb en abonnement is dan goedkoper dan een krant abonnement.
LeonardN
4 jaar geleden
Wat hebben mensen toch zo tegen cookies? Vroeger accepteerde je cookies automatisch en klaagde niemand erover, Sinds mensen er bewust van zijn, denkt iedereen dat cookies een probleem zijn.
SentWierda
4 jaar geleden
Om te beginnen: een bibliotheek is de beste manier om altijd gratis kranten te lezen.
En als je op internet gratis artikelen wilt lezen zonder abonnee te zijn: ook dat kan in beperkte mate. In Vlaanderen kun je bijvoorbeeld gratis artikelen uit De Standaard en Knack lezen zonder abonnement. Je moet je wel aanmelden bij deze bladen en dan krijg je dagelijks een overzicht van artikelen. Ik maak er al vele jaren gebruik van.

Antwoorden (2)

Jawel dat kan.
Het is vaak mogelijk om een aantal artikelen gratis te lezen. Daarna krijg je de boodschap dat de volgende stap een abonnement is. Meestal kun je zo'n 5 x een artikel gratis lezen.

N.B. Er zijn overigens heel verschillende soorten abonnementen. Wat wij gewend waren 'de krant' van papier is er nog steeds maar ook alleen online. Daarnaast kan je kiezen voor bv topics online (wat jij nu zoekt) en op zaterdag de weekendkrant. Deze versie van abonnement heeft vaak de voorkeur bij mensen met een druk leven en is iets goedkoper. Oh, en als je wacht op een aanbieding kan je dat nog veel schelen (soms 50%), die je dan ook nog eens voor meerdere jaren kunt vastzetten. Dat is wellicht interessant voor je.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
In het eerste antwoord staat al: “Als je cookies accepteert, kun je een aantal artikelen lezen. Hierna moet je een abonnement nemen”.
Niet gezien of bedoel je wat anders?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Simon: Vraagstelling: is het mogelijk ergens op het internet kranten of artikels uit een krant te lezen?
Eerste antwoord : Nee.
Ik schrijf : Jawel, dat kan.
Daarmee bedoel ik dat het wel kan.
Mijn antwoord is dus correct.
SimonV
4 jaar geleden
Uiteindelijk komen onze antwoorden op hetzelfde neer.
Ik zeg: Nee, alleen de eerste artikelen.
Jij zegt: Ja, alleen de eerste artikelen.
Ik verwijder m'n antwoord wel om gesteggel te voorkomen.
Ja, in plaats van een abonnement nemen bij elke krant kan je artikelen kopen op blendle.

https://blendle.com/getpremium/signup?itemId=bnl-vkn-20190729-11149711
Je kan een gratis maand proberen.

Over cookies hoef je je overigens geen zorgen te maken. Die zijn voor een deel nodig om je ingelogd te houden bijvoorbeeld.
===
Oh en specifiek de Volkskrant.
Open het incognitovenster van je browser. (Ctrl-shift-N of Ctrl-Shift-P)
Ga naar het artikel wat je wil lezen.
Na 7 artikelen sluit je privémodus en open je een nieuwe.
Toegevoegd op 30 juli 2019 16:19: tekst