Mogen websites voor kamerverhuur vragen om kosten?

Ik ben op zoek naar een kamer en zoek veel via het internet. Hier vind ik veel sites waarvoor ik rond de €14 a €30 moet betalen voordat ik uberhaupt op kamers kan reageren. Mogen deze websites dit doen en kan ik het stoneren als ik het betaald heb zonder in de probelemen te komen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Computoon
4 jaar geleden
Storneren kan alleen als je een machtiging voor automatische incasso hebt afgegeven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is ook gebeurt

Antwoorden (1)

Als je via de site moet betalen om op de aangeboden kamers te kunnen reageren geldt dat als bemiddelingskosten. Dat mag niet. Daar heeft de Hoge Raad zich over uitgesproken. Het is een vorm van het dienen van twee heren.
Websites mogen geen bemiddelingskosten vragen
Op marktplaats worden ook studentenkamers aangeboden. Pas op daar zitten heel veel commerciële aanbieders tussen. Opletten dus.
http://www.marktplaats.nl/z/huizen-en-kamers/op-zoek-naar-een-kamer.html?categoryId=2146
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bij 1 heb ik nkg een factuur open staan, deze hoef ik dan niet te betalen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat ligt eraan wat de omschrijving is. Als het abonnement genoemd wordt, is het geen bemiddeling. Kan dat van hieruit moet bepalen. Gaat het om een klein bedrag van een paar euro is vaak verstandig om te betalen, is het de ellende van niet betalen niet waard.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Moet zijn: kan het hiervandaan moeilijk bepalen