Kan je een trage internetverbinding hebben door smart lampen?

kan het zo zijn dat door het gebruik van smart lampen het internet traag is?

Ik heb sinds kort 3 smart lampen aangeschaft in mijn slaapkamer. Voorheen was mijn internet altijd super snel en heb ook niet het goedkoopste abonnemt van de provider. Sinds de lampen er zijn is het internet stukken trager en ook is het downloaden niet snel meer. Dit is ook het geval indien de lampen uitgeschakelt zijn. Indien het wel door de lampen komt, is er dan ook een simpele oplossing voor?

Zelf zit er in mijn slaapkamer trouwens een wi-fi extender dat signaal ontvangt via het stroom. Hier zijn de lampen ook op geïnstalleerd. In de woonkamer op de hoofdrouter is het internet wel heel snel zoals anders gewend.
P.s. De externe router heeft een snelheid van 300-mbs. Snel genoeg voor 3 lampen lijkt mij?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
2.2K
LeonardN
5 jaar geleden
Wi-Fi zal eerder het probleem zijn dan de lampen.

Antwoorden (1)

Om je vraag te beantwoorden: Ja dat kan..
Maar ik neem aan dat je een oplossing zoekt. Het is wel erg vreemd dat het internet nog steeds traag is de lampen uit zijn. Ook als de lampen helemaal geen stroom meer krijgen? Dan is de oorzaak namelijk iets anders, bedenk wat er nog meer aan de situatie is veranderd toen de lampen werden geïnstalleerd. Probeer ook de lampen één voor één zonder stroom te zetten om te kijken of je internet dan stapsgewijs steeds beter wordt.
De externe router is zeker snel genoeg voor 3 lampjes, ik denk ook niet dat snelheid het probleem is. Het zou wel kunnen dat de lampen teveel 'requests' doen en zo het netwerk belasten. Er zijn programma's om dit te onderzoeken.
Als je mijn vragen beantwoord kan ik je misschien verder helpen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Het maakt niet uit welke lamp uitstaat zonder stroom, hij blijft langzaam. Wel als ik de kleuren verander wordt er een lampje rood op de tp-link av600. Dit gebeurd soms ook als de lampen uit staan maar wel voorzien zijn van stroom. Het lampje wat vaak rood is is het huisje (2e lampje van boven)
LeonardN
5 jaar geleden
Lijkt me stug dat het aan die lampen ligt. Trek ze er gewoon helemaal uit, maak de situatie zoals VOOR de lampen. Check dan de snelheid. Als je nu opeens snel bent, is er wellicht wel iets bijzonders aan de hand maar ik betwijfel het.