Wat is het beste en goedkoopste zakelijke internet abonnement?

Ik ben een bedrijf begonnen en werk veel thuis. Ik heb nu een abonnement bij 'online' van €28.50. Wat is een goed zakelijk abonnement? En dit is toch aftrekbaar als het op mijn bedrijf komt te staan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Of je internetkosten aftrekbaar zijn, is vooral afhankelijk van het gebruik. Sluit je een zakelijk abonnement af en gebruik je dat ook deels privé (in plaats van je huidige online-abo), dan mag alleen het aantoonbaar zakelijk gebruikte deel worden afgetrokken. Houd je gewoon je huidige abonnement, dan geldt precies hetzelfde! Wat wel een verschil is tussen particulier en zakelijk abonnement: stel dat je een dag een storing hebt en de hele dag niet kunt internetten, dan kun je bij sommige zakelijke abonnementen aantoonbare bedrijfsschade (misgelopen omzet bijvoorbeeld) vorderen. Bij een particulier abonnement geldt dat niet. Doe je niet heel veel via internet en kun je dat eventueel opvangen via mobiel internet, dan is er voor de thuiswerkende zzp'er geen voordeel voor een zakelijk abonnement. Wil je toch vergelijken, houd er rekening mee dat aanbieders van zakelijke abonnementen de gewoonte hebben om de prijs zonder btw te vermelden. Echter, zowel de particuliere als zakelijke abonnementen hebben gewoon een btw tarief van 21%. Dat komt er op de factuur gewoon bij.

Bronnen:
https://www.ondernemeneninternet.nl/intern...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100