Hoe vaak klikken mensen nog op advertenties die op een website staan?

Denk aan advertenties aan de zijkant van een pagina of onderaan een pagina.

Zijn hier statistieken van?

Toegevoegd na 21 uur:
Er zullen vast ook wel algemene statistieken zijn van hoe vaak mensen op advertenties klikken. Waarom zijn er anders zoveel van die bedrijven die moeten dat toch ergens op baseren.

En dan bedoel ik niet de statistieken van 1 website of diverse websites maar gewoon in het algemeen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Naast de bekende Google-ads worden advertenties vooral via affiliatebedrijven aangeboden aan webmasters (publishers) om deze te kunnen plaatsen op hun websites. Deze (bedrijven) houden tevens de statistieken bij (niet alleen bijv. het aantal kliks, maar ook of de klik geleid heeft tot bijv. een aankoop(=provisie voor de publisher). Die statistieken kan de webmaster inzien voor zijn eigen sites, middels een account bij het affiliatebedrijf.

"affiliatemarketing" is een grote business, waarover op Internet genoeg info te vinden is. En dat het werkt weet ik uit ervaring, want JA, mensen klikken inderdaad op advertenties.... en sterker nog, als een publisher te weinig kliks genereerd, loopt je kans dat adverteerder de samenwerking met betreffende publisher stopt !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die zijn vast niet zo vrij verkrijgbaar, maar reken maar dat er heel veel wordt geklikt. Er gaat nog steeds enorm veel geld om in de advertentie wereld op internet (en het loont ook echt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gevoel dat het een bubbel is. Ik klik nooit op advertenties op websites. Zelfs die bij google laat ik links liggen.
Als je de bekende en populaire Adsense advertenties op je website heb staan, kan je deze het best op deze posities plaatsen (zie link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook aantallen?
Daar ze er staan verklaard genoeg. Er wordt naar gekeken en op gedrukt anders was het al lang afgelopen.

Toegevoegd na 29 seconden:
En ja er zijn startisieken van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar zijn die statistieken dan? Alleen omdat ze er staan betekend niet dat mensen er ook daadwerkelijk geld mee verdienen maar meer van iedereen doet het dus doe ik het ook maar. De -1 is niet van mij trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn beschikbaar voor de gebruiker v/d site en de partij die het aanbied.