Hoe meld ik mijn nieuwe website zelf aan bij Google en andere browsers?

Ik krijg steeds weer te horen dat ik naar een SEO specialist moet gaan maar ik heb mijn vorige site ook zelf aangemeld alleen weet ik niet meer hoe ik dat heb gedaan. Destijds had iemand van Neostrada mij daar bij geholpen maar deze keer weten ze me daar niet bij te helpen.
Ik heb al geprobeerd via Google en 'hoe meld ik mijn website aan' en kreeg toen een pagina waar ik mijn website url moest invullen maar op de volgende pagina kreeg ik dan een bericht dat ik niet begrijp (zie screenshot).

Picture for question
5 jaar geleden
in: Internet
1.8K
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik neem aan dat je zoekmachines bedoeld, je kunt niet iets aanmelden bij een browser

Antwoorden (1)

Dat kan hier (via je account):
http://www.google.nl/addurl/ en/of
http://www.google.com/webmasters/tools/
Met de tool Fetchen als Google kunt u testen hoe Google een URL op uw site crawlt of weergeeft. U kunt Fetchen als Google gebruiken om te controleren of Googlebot toegang kan krijgen tot een pagina op uw site, hoe de pagina wordt weergegeven en of er paginabronnen (zoals afbeeldingen of scripts) zijn die worden geblokkeerd voor Googlebot. Deze tool simuleert een crawl- en weergavebewerking zoals wordt gedaan bij het normale crawl- en weergaveproces van Google en is handig voor het oplossen van crawlproblemen op uw site:
https://www.google.com/webmasters/tools/googlebot-fetch?utm_source=support.google.com/webmasters/

Google is overigens geen browser.
___________________

Google verzoekt een sitemap te verzenden. Een XML-sitemap is een bestand dat speciaal in het leven is geroepen voor zoekmachines. Deze XML-sitemap wordt dan ook echt en alleen gebruikt door zoekmachines. Je kunt een XML-sitemap een beetje vergelijken met een inhoudsopgave van een boek.
Je kunt hiervoor een generator gebruiken. Let er wel op dat deze XML-generators vaak beperkt zijn tot een X aantal pagina’s. Heb je een website met weinig pagina’s en heb je ook niet de intentie om in de toekomst meerdere pagina’s te publiceren? Dan is dit een uitstekende optie.
Publiceer je regelmatig nieuwe artikelen of pagina’s? Dan is het handmatig genereren van een sitemap niet geschikt. Je zult namelijk iedere keer een nieuwe sitemap moeten genereren en verzenden via Google Search Console.
https://www.xml-sitemaps.com/
SimonV