Hoe kan ik mijn webpagina nog SEO-vriendelijker maken?

Via een website heb ik kunnen meten dat mijn website voor 79% SEO-vriendelijk is. Ik streef persoonlijk naar perfectie, dus 100% is het streven naar. Hoe kan ik mijn website dus nog SEO-vriendelijker zijn. Via de zoekwoorden "massage Groningen" (waar de meeste klanten op binnen komen) sta ik op pagina 3 voor reguliere zoekresultaten en bij lokale zoekresultaten sta ik op plaats G. Mijn website heeft inmiddels SEO-vriendelijke URL's en overal heb ik metatags en beschrijvingen toegevoegd. Hoe kom ik dan nog verder aan de 100% score?

Mijn site draait trouwens op een CMS van Joomla.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je moet je pagina kort houden: Dus geen 10 pagina's tekst. Zo uit mijn hoofd meen ik te herinneren dat slechts de eerste 1500 tekens door googlebots worden geindexeerd.

In die pagina moet je zorgen dat belangrijker termen (Dus massage groningen) een keer of 3 voorkomen, maar niet alleen maar als losse term.

Gebruik tektlinks, en geen plaatjes links waar mogelijk. Bij plaatjes die je hebt: Zorg dat de alt tags ingevuld zijn.

Inhoud voor navigatie: Gebruik een template voor de site waar de inhoud (De echte tekst) eerst in de broncode staat: Weer: Googlebot leest niet alles, en alles wat eerst komt wordt als belangrijker gezien.

Verder, om je vindbaar heid te vergroten is het van groot belang dat je inkomende links krijgt van relevante websites. Dus als er in de buurt een spa is, of een wellness centrum waar je zaken mee doet: Zorg dat ze je website linken van hun site. Hoe meer inkomende links je hebt, hoe belangrijker google jouw site gaat vinden. Let op! Zogenaamde 'link farms', pagina's met tientallen links er op, zijn niet relevant, zelfs schadelijk!