kan je werkgever je zakelijke Gmail account checken?

Als je een zakelijk gmailaccount hebt, dat wordt beheerd door je werkgever (of hr manager of zo), kan je mail en gmail chatgeschiedenis dan worden gecheckt? dat denk ik zelf wel. maar als je je mail en chatgeschiedenis weggooit, is het dan echt weg of wordt het nog ergens opgeslagen in het account van degene (werkgever dus) die alle gmailaccounts van de werknemers beheert?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Antwoorden (2)

Een gmail account staat op jouw naam. Zakelijk of niet.
Als je werkgever je inloggegevens niet heeft, kan hij er niet bij.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je mails verwijderd staan ze op datzelfde moment nog ergens op schijf. Maar niet meer bereikbaar. De diskruimte die jouw email in beslag nam is vrijgegeven, en zal daarna worden overschreven door iets anders. Dan is het echt weg.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat ook het geval als je mail account dus wordt beheerd door je werkgever?
We hebben op mijn werk al jaren bedrijfsmailadressen via Gmail (dus met een bedrijfsdomeinnaam). Is verwijderd echt verwijderd?
Licht eraan, als de mail ook op een interne (bedrijfs)mail server opgeslagen word, dan kan men er altijd bij.
Als je een eigen account heb bij gmail, met eigen wachtwoord, dan kan alleen jij en de beheerder van gmail erbij.