Hoe maak ik mijn laptop sneller?

Mijn laptop wordt geregeld en automatisch gescand en alles lijkt goed te zijn (geen bedreigingen) , maar toch is hij MEGA traag. Wat te doen?

5 jaar geleden
in: Internet
1K
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je eens kijken bij taakbeheer (als hij helemaal is opgestart) welke processen veel processorkracht of wellicht schijfgebruik verbruiken?
ctrl-alt-del en dan taakbeheer
gvrox
5 jaar geleden
Is de laptop altijd al traag geweest, of is deze steeds trager geworden ? Welk type / welke specificaties ?
TurfGraver
5 jaar geleden
Wat Leonardo zegt, groot kans dat het je virus scanner is. :)
Quidplura
5 jaar geleden
Dat is op basis van je informatie moeilijk te zeggen. Een paar algemene dingen die je zou kunnen doen zijn:
- Kijken welke programma's bij het opstarten ook automatisch gestart worden
- Kijken welke processen op de achtergrond draaien
- Overbodige bestanden opruimen
- Nagaan of al die beveiligingsprogramma's een conflict opleveren Het makkelijkste is om te kijken via ctrl-shift-tab in je taakbeheer. Sorteer de programma's op cpu-gebruik/ processorgebruik. Het kan best zijn dat er wat programma's draaien die je niet nodig hebt. Het kan natuurlijk ook zijn dat de laptop gewoon "op" is.
Quidplura
5 jaar geleden
Kleine verbetering: ctrl + shift + esc opent taakbeheer.

Antwoorden (1)

Gaat het om IOS of Windows?
1) kijk naar de hoeveelheid programma's die ingeladen worden bij het opstarten. en dan opschonen
2) overbodige bestanden verwijderen (prullebak / in je browser cookies opruimen )
3) schijfopruimen (bij oudere versies van windows ) en/of defragmentatie
zou kunnen helpen

daarnaast kan je ook kijken naar de hoeveelheid intern geheugen.... (en wat vraagt het Operating systeem)
of juist een snelleren harde schijf (SSD?) kan een hoop schelen...