Hoe snel is het snelste Internet dat er bestaat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.5K
gvrox
5 jaar geleden
Wat bedoel je precies ? Snelste verbinding die je thuis kunt krijgen, of die een bedrijf kan aanvragen, of snelste mobiel internet, of snelste verbinding tussen twee punten in het internet ?

Antwoorden (2)

Het snelste internet ter wereld vind je o.a. in het Groningse Loppersum. Daar wordt op dit moment de 5e generatie internet getest, waarmee snelheden van wel 1,25 Gigabyte per seconde worden behaald. Over 3 jaar wordt het in Duitsland uitgerold, in 2023 volgt Nederland.
Pieter2011
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Summier overgeschreven van een waarschijnlijk onjuist stuk welke een onvergeeflijke fout maakt. bit vs byte: "
En de vijfde generatie komt er dus aan. Het is volop in ontwikkeling en wordt vooral heel erg snel. Uit tests van Samsung is gebleken dat 5G snelheden van 1,25 Gigabyte per seconde kan halen. Dat is honderden keren sneller dan 4G! Echter zal de internetsnelheid voor ons als normale gebruikers iets lager liggen. In plattelandsgebieden wordt er gestreefd naar minstens 250 Megabyte, terwijl het in de stad sneller zal zijn tot maximaal 500 Megabyte per seconde. Ter vergelijking: 4G internet heeft momenteel voor de normale gebruiker een gemiddelde snelheid van 50 Megabyte per seconde. " Ken niemand die 50MB/s haalt met 4G dat is eerder 50Mb/s https://www.google.nl/search?q=5g+samsung+test&oq=5g+samsung+test&aqs
Hier ook uitslagen rond de 1.x Gbit/s niet Gbyte/s En dat is nog afgezien van het feit dat als testopstellingen mogen er over landlijntests vele malen hogere tests zijn
Pieter2011
5 jaar geleden
Weer wat geleerd, dankjewel!
1,6 terabit/s in een werkelijk bruikbare opstelling (geen labtest).
https://www.youtube.com/watch?v=WXt2gD4fS_k

In de VS heeft iemand een thuisverbinding van 10 Gbit/s
https://motherboard.vice.com/en_us/article/gv5m77/10-gbps-fiber-internet-fastest-home-internet-in-the-united-states
---
In 2007 heeft men iemand al met 40Gb/s kunnen voorzien.
https://www.theregister.co.uk/2007/07/12/swedish_woman_has_fastest_internet_connection/
Toegevoegd op 03 september 2018 13:49: tekst