Hoe werkt de app die verkeersdrukte aangeeft?

Hoe komt het dat men bijna overal en ook bij bewolking verkeersdrukte kan aangeven op een kaart ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Wat heeft bewolking met de kaart te maken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Wat heeft bewolking met de kaart te maken?"
Iets met zichtbaarheid? Als je veronderstelt dat vanaf een satelliet gekeken wordt hoe druk het is op 's Neerlands snelwegen, dan kan dat natuurlijk niet als het bewolkt is. :-)

Antwoorden (2)

De Nederlandse snelwegen hangen vol met camera's en allerlei meetapparatuur, o.a. om de snelheid en het aantal voertuigen te meten. Al die data bij elkaar geven een goed beeld van de verkeersdrukte.

Door bij de kruisingen, knooppunten en op-/afritten het verkeer te monitoren, kan automatisch de verkeersdrukte op de tussenliggende wegen worden berekend.
6 jaar geleden
Feedback van Satnav gebruikers kunnen d.m.v. van hun GPS data de snelheid terugkoppelen aan bijvoorbeeld TomTomHD trafiic, zodat deze je dynamisch kan omleiden via een andere weg.