Als ik thuis met mijn wifi wil verbinden werkt het niet wat moet ik doen?

Hallo, sinds ongeveer 4 dagen kan ik thuis niet meer verbinden met de wifi op mijn mobiel. Er staat dan ''toegang tot het netwerk ontzegd'' Maar mijn broer, zussen en ouders hebben er geen last van. Ik heb er ook alleen thuis last van, bij vriendinnen of op school heb ik wel wifi. Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? Ik heb een huawei y6 ii compact

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
4.9K
Ritsuka
6 jaar geleden
Toegang ontzegd klinkt alsof je ouders jouw van de wifi hebben gegooid
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
haha nee mijn ouders zijn niet zo technish
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"haha nee mijn ouders zijn niet zo technish"
Maar je broer of zussen misschien wel? Ik denk aan een prank? Waarom kies je niet 'vergeet netwerk' en verbind je opnieuw? (als je het password nog weet)

Antwoorden (2)

Er zijn verschillende oplossingen mogelijk, die allemaal mogelijk kunnen werken:
1. Restart de router. Waarschijnlijk heb je dit al gedaan, maar probeer de router 1 minuut uit het stopcontact te trekken (niet de aan-uit knop gebruiken) en hem er dan weer in te pluggen, misschien is het nu al gefixt.
2. Werken andere WiFi-netwerken op je telefoon wel? Dit zou bevestigen dat je telefoon niet kapot is.
3. Klik in je instellingen op het wifi-netwerk, en dan op 'vergeten'. Verbind opnieuw, en zorg ervoor dat je de goede code gebruikt.
4. herstart je telefoon. Gewoon de uit-knop een aantal seconden indrukken en op 'opnieuw opstarten' klikken. Het zal je verbazen hoevaak dit dingen fixt.
5. Wat voor sommige mensen werkt, is het uitzetten van 'Wifi behouden in slaapstand'. Dit doe je door naar je geavanceerde WiFi-instelligen te gaan, als het goed is zie je daar de instelling staan.
6. Dit is een stap waarmee je al je data verliest als je het niet hebt gebackupt. Zorg ervoor dat je telefoon dat automatisch doet naar je Google-account, en you're good to go. Deze stap is de Hard Reset. Het is een soort Factory Reset, maar heel veel grondiger. Ik maak een stappenlijst met hoe je het doet:
a. zet je telefoon helemaal uit door de Power-knop in te houden en vervolgens op Uitschakelen (of iets dergelijks) te klikken.
b. Klik de power en de volume-down knop tegelijk in en houd ze ingedrukt. (zorg ervoor dat je de volume-down knop een kwart seconde eerder indrukt!) dit zorgt ervoor dat je in de bootloader zit, heel diep in je telefoonbestanden.
c. selecteer "wipe data/factory reset" door de volume-knoppen te gebruiken. Bevestig door de power-knop te gebruiken. (je telefoon noemt het gewoon een factory reset, maar dat is niet waar, ik snap ook niet waarom ze t doen)
d. Accepteer 'reboot system now', of zet je telefoon weer aan.
Ik hoop dat je probleem opgelost is, want dit kostte me 30 minuten aan werk, ik ben niet zo'n snelle typer, maar heb er gelukkig verstand van :)
Succes, en laat alsjeblieft even weten of het heeft gewerkt, ik heb vooral vertrouwen in stap 4, 5 en 6, maar die duren het langst.
Groetjes,
Frank, aka Knurft
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gebruik zolang een hotspot van een andere gebruiker in huis die dit even voor jou maakt op zijn mobieltje of laptop.