Is het veilig om online enquetes in te vullen?

Ik weet dat je er niet veel voor krijgt, maar een paar euro extra per maand is natuurlijk nooit verkeerd. Maar is het wel veilig? Ik heb momenteel mijn zinnen gezet op het aanmelden bij GFKpanel en Listwise, maar ze vragen om telefoonnummer, huisnummer ect. Ik wil natuurlijk niet dat ik zometeen elke dag gebeld word of dat er zometeen een of andere engerd bij me aan de deur staat, of dat deze gegevens verder worden verspreid.

Heeft iemand ervaring met deze sites of met enquetes invullen in het algemeen en zou je dit veilig achten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
4.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
GFK krijg je geen eurootjes per maand maar spaarpunten die je kunt inwisselen voor cadeaubonnen bij de Hema of Wehkamp of Bol.com.
Bij listwise ligt het tussen de € 0.50 en € 2,50 per enquête. Uitbetalen pas vanaf € 10,--.
Als u bij mij eens in de maand de ramen komt zemen is het sneller verdiend ::))
Ritsuka
6 jaar geleden
Gfk panel is prima hoor, zit ik ook bij. Je verdiend niet zo veel, maar ik kan af en toe gratis naar de bioscoop met hun waardebonnen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vul al jaren enquetes in voor Gfk en andere bureaus (o.a. Netpanel, Onderzoeksgroep), nooit problemen mee gehad en ik verdien er per jaar toch mooi een paar bol.com-bonnen aan.

Antwoorden (1)

Het ligt er maar net aan welke site inderdaad. Ik gebruik ook alleen sites waar ik goede verhalen over hoor.
Ik vul mijn telefoonnummer nooit in want dan word je inderdaad gebeld door de postcode loterij en andere irritante bedrijven. Door van alles uit te proberen kan ik je de sites geven die wel veilig zijn!

Ik maak gebruik van :

1. https://opiniemeters.nl :Daar kan je enquettes invullen je krijgt er dan punten van.
Als je genoeg hebt gespaard aan punten kan je die inwisselen voor waardebonnen of laten uitkeren op je bank.
2. Lady Cachback: Het is geen Enquette site maar stel je koopt iets online en je drukt eerst op de app en je laat je doorverwijzen naar de site als je iets koopt. Dus eerst op de app klikken en dan naar de site waar je wilt betalen. Krijg je ook een vergoeding voor terug! Dus al je veel besteld is het erg handig.
3. Verder gebruiken mijn vader en ik Ipay, als je niet op de rare poespas klikt er omheen en alleen de gratis dagelijkse banner aanklikt krijg je ook punten voor die je kan inwisselen voor geld.

Nadeel: Het kost ontzettend veel tijd een vragenlijst duurt soms wel 15 min.
Je krijgt weinig punten om het doel te behalen. Ik zal dan zeggen dat Ladycachback het beste werkt. Maar dat is per persoon natuurlijk verschillend en hoeveel tijd je er voor over hebt.