mag je schoolboeken op internet verkopen?

Ik wil een webshop beginnen omdat ik een aantal schoolboeken heb overgenomen, is het legaal om deze schoolboeken via een webshop te verkopen, natuurlijk met KvK inschrijving,

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
ronron1212
6 jaar geleden
Schoolboeken een aantal? schoolboeken verliezen heel snel hun waarden. Voor een paar boeken maak je geen webshop.
TurfGraver
6 jaar geleden
Zou ze lekker op marktplaats zetten...
Verzendkosten zijn vaak hoger. :x
Antoni
6 jaar geleden
Via Boekwinkeltjes.nl kan je ook boeken verkopen.

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. Als jij de boeken gekocht hebt, zijn ze je eigendom en mag je ermee doen wat je wilt. Maar als je denk dat je met de verkoop van tweedehands schoolboeken meer dan wat kleingeld kunt verdienen, moet ik je teleurstellen. Schoolboeken verliezen heel snel hun waarde, omdat ze regelmatig vernieuwd worden. Daarnaast hebben veel scholen een boekenfonds en hoeven leerlingen daar zelf helemaal geen boeken te kopen. Ik zou me dan ook de moeite van een KvK-inschrijving besparen; als je al wat schoolboeken hebt, kun je ze beter via Marktplaats, bol.com of iets dergelijks verkopen, dat kost je niks.