Wat gebeurt er met (de gegevens van) een account als de website van dat account offline gaat?

Bijvoorbeeld een forum of webwinkel die offline is gegaan. Wat gebeurt er met de wachtwoorden en gegevens die je hebt ingevuld

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
Antoni
6 jaar geleden
Goede vraag! + 1 voor je vraag. Natuurlijk moet een websitebeheerder ervoor zorgen dat alle gegevens veilig en voor altijd worden vernietigd, maar of dat in alle gevallen vakkunig en tijdig gebeurt, is maar de vraag.
Antoni
6 jaar geleden
Correctie: vakkunig = vakkundig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oke dus als het goed is zijn die gegevens niet meer te vinden door derden?
Antoni
6 jaar geleden
Ik weet het antwoord niet.

Het beste antwoord

Deze vraag is niet eenzijdig te beantwoorden. Dit ligt echt aan de host van de site. Wettelijk mogen ze de gegevens niet openbaar maken of delen met derden, maar zoals je waarschijnlijk weet houdt niet iedereen zich aan de wet. De host kan dus 3 dingen doen:

- de gegevens verwijderen
- de gegevens opslaan/bewaren
- de gegevens openbaar maken/ delen met derden.

In de praktijk doen bijna alle hosts niks met de gegevens na het 'sluiten' van een website. Sommigen daarentegen verkopen de gegevens.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Zelfs als de host betrouwbaar is, kan een hacker -dus niet de host- nog aan de haal gaan met de gegevens als de host die niet volledig en tijdig heeft verwijderd. Hosts kunnen ook fouten maken, ook ongemerkt.