Hoe kan ik de locatie van een router/wifi hotspot vinden?

Er is een router hier in de buurt die problemen met mijn router geeft.
Het gaat over een "verborgen netwerk".
Nu wil ik de locatie van de router vinden zodat ik de eigenaar kan achterhalen en ermee kan praten.
Is er een app ervoor om de exacte locatie van de router te vinden?
Ik heb namelijk geen geld voor dure apparatuur om op die manier de router te vinden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
7.1K

Antwoorden (1)

Er zijn apps die de sterkte van een WiFi signaal laten zien, een stuk nauwkeuriger op het bekende pictogrammetje. Die sterkte neemt toe als je dichter bij de router komt, dus zo kun je ´m redelijk goed peilen. Het gaat sneller als je de richting bepaalt zonder veel heen en weer geloop, dat kan met van alles als reflector: wok, vergiet, zeef, you name it. Heel goed hoeft die vorm niet te zijn, elke grote vergiet is goed. Ook om verder van huis je eigen WiFi te gebruiken, dit terzijde. O, en als oplossing kan afschermen met zoiets ook voldoende zijn (gaas, aluminiumfolie enz. ) Misschien helpt het als je de eigenaar vertelt dat de ontvangst binnen er beter van wordt (is nog waar ook).
De apps: ik heb eentje voor Android, die heet WiFi analyzer. Voor iOs en Windows bestaan ze ongetwijfeld ook.
Suc6 met de jacht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Er zijn apps die de sterkte van een WiFi signaal laten zien, een stuk nauwkeuriger op het bekende pictogrammetje. Die sterkte neemt toe als je dichter bij de router komt," Maar met een verborgen SSID is jouw ideetje niet mogelijk, immers verschijnt deze niet in het lijstje met wifi ap/routers.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij geldt dat niet voor alle apps. Ik las laatst een topic ovehr zulke apps, daar werd één het beste genoemd omdat die het ook zonder uitgezonden SSID kon. Zou kunnen, ik heb er geen ervaring mee. Hier een app die daar ook iets mee doet, maar dat kan de eigenaar misschien niet waarderen. Als het al werkt. https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.sourceforge.soopy.hidden.ssid.enabler Mijn app (wifi analyzer van keuwlsoft) geeft soms geen SSID, dat zou zo'n "hidden" ding kunnen zijn. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keuwl.wifi Ze zijn natuurlijk helemaal niet onzichtbaar, alleen zijn de apps en netwerk-dialoogboxen bedoeld om je eigen router te vinden. Hackers hebben er ook geen moeite mee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Sanskelotje: Ja ik zie nu ook meer oplossingen die ook verborgen SSID tonen... Dan nog moet je iets van een gepolariseerde ontvanger hebben, of er eentje maken met een pringles bus, want gewoon op de bonnefooi met je iphone of samsung door de straten wandelen gaat 'm niet worden denk ik... Overigens dat hackers er geen moeite mee hebben wil niet zeggen dirk-doorsnee dit ook snapt... :-)