Hoe kan ik IP zoekgeschiedenis van mijn router activeren?

Ik heb een zoon en dochter, en ik las laatst iets over een IP log op een router. Zelf heb ik een TP-link Archer C59, en ik weet vrij veel van wifi en routerinstellingen en alles, maar ik kan niks vinden over IP logging. Wel heb ik system logs gevonden in mijn routerinstellingen, maar hier kan ik niks vinden dat over bepaalde IP's wordt gedaan. Ik wil graag de zoekgeschiedenis van mn kinderen in de gaten houden, maar ga er verder niks mee doen tenzij ik bepaalde dingen zie die ik liever niet heb. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.1K
SimonV
7 jaar geleden
Sommige routers kunnen dit, maar ik heb nog niet gevonden dat de C59 dit kan. https://www.quora.com/Do-internet-routers-log-your-history
capthavoc
7 jaar geleden
Wat je eigenlijk wil is meer internet pagina geschiedenis gerelateerd welke pagina ze bekijken ed in een router zie je hooguit een lijst met nietszeggende ip adressen heb je kinderen elk hun eigen account ?
en je kan in windows veel doen met ouderlijk toezicht. lijkt me handiger
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meestal hebben kinderen tegenwoordig hun eigen PC/laptop. Daarnaast ook nog vaak een smartphone. Een Linux live CD voor de PC en daarnaast een 3G/4G-abonnement voor de mobiel en je kan helemaal loos. Wat ik wil zeggen, technisch sta je nergens als je kinderen ook maar iets digitaalkundig zijn. Je kan beter goede afspraken maken en een goede band hebben met je kinderen dan ze proberen te controleren lijkt me.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@MrTomaat: Precies. Daar zit de kneep.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Ik wil graag de zoekgeschiedenis van mn kinderen in de gaten houden, maar ga er verder niks mee doen tenzij ik bepaalde dingen zie die ik liever niet heb. Alvast bedankt!" Stel OpenDNS in als DNS server en je filtert al een heel hoop ongewenste meuk voor Kids weg.
https://www.opendns.com/setupguide/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt ook je router flashen naar OpenWRT, waardoor er meer monitoring opties vrijkomen, dit flashen naar OpenWRT is niet zonder gevaar overigens. https://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/archer-c5-c7-wdr7500

Antwoorden (1)

Een router is een doorgeefstation, geen Google.
Die gaat niets loggen behalve de hoeveelheid datatransport.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Afhankelijk van de router kan een log gewoon een optie zijn. Deze router heeft een ingebouwde log:
https://www.groovypost.com/howto/free-parental-control-net-monitoring-netgear/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is te kort door de bocht te stellen dat een router een doorgeefluik is, dat is onjuist, een router is meer een verkeersagent met een groot regelboek, dit regelboek heet in de wereld van de routers een CAM, en de CAM is prima te doorzoeken waar clients van de router naar gekeken hebben, de Content Access Module is niet voor iedereen zomaar te benaderen, maar ik wil alleen maar benadrukken dat er wordt meer bijgehouden dan je denkt... een simpel router tabelletje zegt ook al meer over het surfgedrag van de kids.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Content-addressable_memory
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartstikke bedankt iedereen, ik ga er even verder onderzoek naar doen.