Is een klantenervaring ook SEO?

Er zijn aparte SEO schrijvers die hun teksten optimaal laten optimaliseren voor vindbaarheid in Google maar hoe worden klantenervaringen gezien in een zoekmachine?

Bijvoorbeeld bij webshops of online vakantie sites waar klanten een beoordeling geven; vaak is dit zonder hoofdletters, punten en komma's en niet optimaal gericht op keywords. Heeft het ondanks een ideale optimalisatie wel effect op vindbaarheid?

11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

SEO heeft te maken met relevantie, en de zoekwoorden waarop je je richt. Een klantervaring algemeen, is niet relevant voor het zoekwoord "led televisie".

Mocht de review gaan over de 48PTLEDTV van Samsung en iemand schrijft dat de 48PTLEDTV een goede televisie is, dan is het relevant en kan het bijdragen aan unieke content met betrekking tot het zoekwoord "Samsung 48PTLEDTV" waarop je graag wilt scoren.

Andersom kan het ook. Als iemand in 1000 woorden beschrijft hoe moeilijk het was om de juiste HDMI kabel voor deze televisie te vinden, dan is de de review niet relevant voor het zoekwoord waarop je je richt en kan het zelfs schade toebrengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt er volledig aan waar en hoe je ze neergezet hebt en of je ze wel laat indexeren door google. Veel bedrijven doen dat dus niet omdat het vaak niet relevant is. Zoals je zelf zegt is het vaak een rommeltje woorden

Maar als het echt een review wordt dan is het wel relevant. En dan laat je het wel indexeren door google.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor. Ik heb mezelf wel eens gegoogled (wie niet trouwens) en toen kwam ik ook mijn reviews tegen. Dat had ik echt nooit verwacht.